Communitywide eventplanering

Det senaste från Vanheims Community
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Communitywide eventplanering

Inläggav Magrov 08 sep 2016, 07:34

God förmiddag alla Vanheimare!
Som ni läste i rapporten från stabsmötet hade vi en punkt som skulle behandla hur vi planerar events i de olika spelen med Vanheims hela community som fokus. Tanken bakom det hela är att försöka få till ett grundläggande schema där varje större sektion planerar in de dagar man tänker köra aktiviteter med det yttersta målet att få så lite överlapp som möjligt. Det skall helt enkelt främja att man skall kunna vara aktiv i flera spel samtidigt utan att behöva avstå större evenemang för att man till exempel raidar i SWToR. Självklart kommer det inte bli hundraprocentigt och kompromisser behöver göras. Varje sektion kan planera in hur många aktiviteter de vill alla dagar men de dagar som schemaläggs utifrån communityt skall drivas för att så många som möjligt skall kunna delta.

Nedan följer ett första utkast som vi kommer att ha som bas för ett möte på Discord mellan GM's och officerare i de olika sektionerna under kommande vecka 12-18 september. Kom mycket gärna med synpunkter och frågor i denna tråd inför detta möte som vi ha som diskusionsinput.

Måndag - Guild Wars 2
Tisdag -SWToR Ops
Onsdag - World of Warcraft Raid
Torsdag -SWTor Ops
Fredag - ESO
Lördag - Veila's altlevlingsdag med vin och Discord
Söndag - World of Warcraft Raid

Det är upp till respektive sektion att ge hjälp och information till deltagare som vill delta vilka förutsättningar som krävs (gear, quests, level).

Det här är en del av den strategiska planen att göra Vanheim till det multigaming community vi eftersträvar.

//Magrov
Bild
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Re: Communitywide eventplanering

Inläggav Veila 08 sep 2016, 07:40

Jag kan tillägga att Lördag är i Veilas värld "vin-lördag" och för tillfället vikt åt att levla alts :P

Det är snart allmänt vedertaget :)
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 08 sep 2016, 07:44

De flesta dagar efter kl 21 fungerar för mig. (bara jag inte somnar då jag nattar barnet)
Bäst fungerar tis/tors. Men även mån/ons/fre kan fungera.

Vill vi ha mötet tidigare, innan 21, så fungerar mån/ons.
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 08 sep 2016, 08:02

Nästa vecka är jag väldigt flexibel och kan i princip vilken dag som helst efter kl 19 (iallafall i min värld är det att vara flexibel hahaha).
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 08 sep 2016, 08:02

Förutom fredag förresten :P
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 08 sep 2016, 08:08

Mån/ons/fre efter 21 går bra här. Går nog även tidigare än 21 om det blir så.

Ska låna sambons mic och se om den funkar bättre än min.
Dailly

Inläggav Dailly 08 sep 2016, 08:35

Republikens Ministerium för Internfrågor och PR rapporterar att de med glädje ser fram emot kommande lördagar.
Till och med Högt borne Yrrol Starbucks på Sanningsministeriet lär ha yttrat orden "Thank the Force its Saturday"
Jorgas

Inläggav Jorgas 08 sep 2016, 10:47

Måndagar till torsdagar 19-22 bör jag alltid vara tillgänglig för ESO events/aktiviteter.
Fredagar är svårt för mig Bowling med kompisarna nästan varje o helgdagarna är lite svårt ibland oxå så vet inte om de funkar heller.
Dailly

Inläggav Dailly 08 sep 2016, 10:55

Alternativ för swtor -om man tycker det blir mycket ops - är att vi har EN dag i veckan och kör rep och imp jämn och ojämn vecka typ
Användarvisningsbild
Tufu

Inläggav Tufu 08 sep 2016, 11:09

Personligen svårt att spela fler mmo:s på samma gång, brukar fördjupa mig alldeles för mkt och köra all in på alts så tiden räcker inte till. Ser självklart inget problem för övriga att sammanstråla på en liten stock i dagobah systemet eller dra en kall i the barrens i en baden baden stol iförd mankini. alla sätt är bra utom dom dåliga ;)

edit: glömde tillägga att vilken dag som helst utom torsdag nästa vecka är funkis, kvällstid alltså efter 2000.
Bild

Återgå till "Nyheter"