Rapport från spelsektionsmöte 14/9 2016

Det senaste från Vanheims Community
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Rapport från spelsektionsmöte 14/9 2016

Inläggav Magrov 15 sep 2016, 05:59

Deltagare
Magrov
Malmis
Sagizawa (GW2)
Jorgas (ESO)
Dailly (SWToR)
Subtractive (GW2)

Vi hade bara två punkter på agendan och de behandlades snabbt och med hög effektivitet.

Discord för sektioner
Synpunkter och tankar har yppats angående de nya Discordservrarna för de spel som ännu inte hunnit etablera sig fullt ut och därmed inte har så många medlemmar; främst SWToR och ESO. Det känns helt enkelt lite ödsligt på dessa servrar när man är lite färre som spelar samtidigt och det är naturligtvis inte mycket att göra åt.

Magrov förklarade tanken bakom att spel som bedöms stora nog att ha en egen sektion ganska snart får ett behov av att ordna upp sig i olika underkanaler vilket inte Discord supportar idag. Både ESO och SWToR är på uppgång och kommer utan tvekan att ha behov av sina egna servrar och nu när de är skapade (igen) så beslutade vi att låta dem vara kvar tills vidare.

Vidare pratade vi om att om en server/kanal/chat känns tom finns det absolut ingenting som hindrar en från att besöka en server/kanal/chat på en annan server där man hittar likasinnade. Vi har inga regler om att man MÅSTE prata WoW i WoW-kanalerna utan alla är välkomna att kika in och lyssna och/eller delta oberoende av vad det står för ettikett på servern. Det som däremot uppmanas är att material som rör dem som spelar respektive spel och som kan vara av värde att spara postas i respektive spels sektioner. Det kan till exempel vara guider, eventplanering eller rena guilddiskussioner för ett visst spel. Sammanfattningsvis: vi uppmuntrar alla att kommunicera varhelst det finns folk.

På varje server är målet att det finns minst en representant för spelsektionens ledning som moderator för att enkelt kunna administrera de medlemmar som vill vara med där.

Till slut pratade vi också om att se till att alla nya och gamla medlemmar skall uppmuntras att ansluta till VANHEIM - General först och sedan om man känner att man vill delta i mer specifika spelsektioner ansluta till de servrar som är aktuella. Det gör att alla finns på General och vi enkelt kan nå alla medlemmar med info om nyheter etc rörande Discord. Det är varje sektions ledning (GM och officerare) att hjälpa nya medlemmar till VANHEIM - General och sedan upplysa hur man går vidare efter det.

Och allra sist. Har ni idéer och tankar runt hur vi använder Discord tveka inte att kontakta mig (Magrov) här eller i Discord direkt!

Communitywide schemaläggning av events
Dagens huvudpunkt visade sig vara mycket snabbt avklarad då koncensus nåddes nästan direkt posten kom ut på forumet men några nya detaljer tillkom. Bakgrunden till denna fråga är att göra det möjligt för medlemmar att vara delaktig i flera sektioner på ett så smidigt sätt som möjligt. Vi vill helt enkelt att det är spelaren som är i fokus inte vilket spel man spelar just nu.

Genom att planera så att varje sektion har minst en dag där inte en annan sektion anordnar stora events kan man delta på fler håll om man så önskar. De event man anordnar bör i möjligaste mån vara sådana som man kan delta i utan att spela spelet sju dagar i veckan men vissa grundkrav kan ställas där det är befogat. Sträva dock efter att ha flera olika events med olika sådana krav.

ESO-sektionen anhöll om att flytta sin dag då Fredag inte passade så bra av olika skäl och efter en snabb justering bytte vi plats så att ESO kommer att ordna event på Torsdagar och SWToR har sin andra eventdag på Fredagar.

Sektioner som anordnar event tillsammans med Friskyttarna fick en liten hemläxa att prata med representater därifrån om det finns behov av att justera schemat och om så är fallet återkommer jag med en uppdaterad version och med detaljerad information rörande just de samarbetena.

Det fastslagna schemat ser ut som följer:

Måndag - Guild Wars 2
Tisdag -SWToR Ops
Onsdag - World of Warcraft Raid
Torsdag- ESO
Fredag -SWTor Ops
Lördag - Ledig lekdag
Söndag - World of Warcraft Raid

Avslutning
Har du tankar och idéer om hur vi kan göra detta ännu bättre skall du inte tveka att kontakta oss. Bäst är att kommentera i tråden här men PM, discordprat och ingamekonversationer fungerar nästan lika bra.

Tack för ordet!
Spelsektionsledningen
Bild
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Re: Rapport från spelsektionsmöte 14/9 2016

Inläggav Mistblinde 15 sep 2016, 13:32

Tummen upp. :)
Användarvisningsbild
Buio

Inläggav Buio 15 sep 2016, 17:55

Nice!

Och mer GLOW! ;)

//Sho'nuff - Shogun of Harlem
Användarvisningsbild
Spjuto
Kontakt:

Inläggav Spjuto 15 sep 2016, 19:32

Tack för rapporten :)
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 15 sep 2016, 19:32

Mycket bra! tyvärr kunde jag inte vara med denna gång, men jag bjuder på kaffet nästa! :)
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 16 sep 2016, 04:24

Paiko skrev:Mycket bra! tyvärr kunde jag inte vara med denna gång, men jag bjuder på kaffet nästa! :)

Virtuellt fika är alltid välkommet!
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 16 sep 2016, 13:20

jag kan annars skicka en termos! jag är inte omöjlig!

Återgå till "Nyheter"