Årskrönika Vanheim 2016

Det senaste från Vanheims Community
Användarvisningsbild
Malmis

Årskrönika Vanheim 2016

Inläggav Malmis 27 dec 2016, 15:24

Då Mistblinde tillkännagav att han skulle starta upp Vanheim så fanns det ingen tvekan att följa med honom in i det nya och okända. Vi var flera som kände samma sak. Detta var det vi var ute efter, en kravlös fristad i MMO-världen.

Den 4:e augusti 2016 slog Vanheim upp sina portar för alla glada gamers. Det tog inte mer än 6 veckor så hade communityt redan uppnått över 100 medlemmar. Idag har denna siffra hamnat strax under 200 medlemmar, så det blir fler och fler Vanheimare hela tiden.
Det började med spelsektionerna Elder Scrolls Online (ESO), Guild Wars 2 (GW2), Star Wars the Old Republic (SWTOR), World of Wargames (WoWs) samt World of Warcraft (WoW). No Mans Sky (NMS) hade en kort session också men tappade snart mark. Sedan dess har ARK Survival Evolved anslutit också och har kommit stark på sista tiden.

Alla sektioner har olika events för sig, antingen planerade eller mer spontant. Det fanns en tanke att försöka organisera spelsektionsledningen så inga större events inträffade på samma dag. Detta skulle uppmuntra medlemmarna i Vanheim att prova på olika spel och ha möjlighet att hänga med på äventyr överallt.
Efter några månaders försök med detta så beslutades istället att låta varje spelsektion lägga events när det bäst passade dem. De medlemmar som hoppar mellan olika spel kunde ändå oftast hänga med på allt de önskade.

Några sektioner har startat med väldigt få medlemmar, för att sedan växa sig stora och ha återkommande events varje vecka. Ett bra exempel på detta är ESO som började med fyra vänner och som nu är 50 medlemmar.
Även SWTOR startade ganska litet men har nu fått tillökning och finns på både imp och rep sidan. Events körs varje dag på rep sidan och tanken är att kunna köra ops nästa år.

Andra sektioner startade starkt och hade många medlemmar redan från början och där stora events kördes från start. Exempel på det är WoW som körde igång med raids redan första veckan.

GW2 och WoWs är få men lojala spelare med familjär stämning inom gruppen. I GW2 sker guild missions varje måndag (med visst samarbete med Friskyttarna). WoWs kör med spontant tillvägagångssätt och kör helt enkelt då man är några stycken online.

ARK startade på två olika servrar med olika inställningar och mods, men numera är endast en server dedikerad Vanheim. Där har det skett ett antal events i form av olika missions som uppdragsledare Spybreak anordnat. Senaste sker efter att denna krönika skrivs, och innefattar att hitta undertecknad som gått vilse... (jag hoppas verkligen att de hittar mig...)

Övergripande för alla spelsektioner är att de drivs av engagerade och hjälpsamma medlemmar, alla med det rätta Vanheim-virket.

Så från staben vill jag rikta ett stort tack speciellt till alla officerare i samtliga spelsektioner för ett väl utfört arbete.

- Ut med det gamla, in med det nya
För en egen del så är jag väldigt glad att vara del av Vanheim, det känns som hemma och jag trivs hur bra som helst.
Men, jag lämnar härmed stabsposition eftersom att jag har alldeles för lite tid för att hinna med det. Jag har haft väldigt roligt och lärt mig mycket. Som ersättare har Knoques utsetts som kommer bistå Veila och Mistblinde framöver. Lycka till Knoques med den nya rollen!

God fortsättning kära vaner, ser fram emot att se vad 2017 har för spännande utmaningar åt oss.
Användarvisningsbild
Tufu

Re: Årskrönika Vanheim 2016

Inläggav Tufu 27 dec 2016, 15:51

Väl skrivet, och lycka till Aethelen ;)
Bild
Användarvisningsbild
Eriandhor
Kontakt:

Inläggav Eriandhor 27 dec 2016, 16:41

Väldigt kul att vara med ''nästan'' från början även om jag inte e jätteaktiv på discord i eso avdelningen :) blir ett bra 2017 men massvis av nya spel som kanske ger fler vanheim avdelningar oxå :)
Användarvisningsbild
Niliana
Kontakt:

Inläggav Niliana 27 dec 2016, 16:46

Härlig krönika :)

/P
Användarvisningsbild
Buio

Inläggav Buio 27 dec 2016, 16:54

Bra skrivet! 8-)
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 27 dec 2016, 17:00

Bra skrivet Malmis =) Jag skrev något lite längre på discord i Vanheim #general, men nöjer mig här med att skriva att jag tackar för förtroendet jag fått - jag lär inte kunna fylla skorna efter Malmis, men jag ska göra mitt bästa! =)
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Dailly

Inläggav Dailly 27 dec 2016, 20:46

Inte ångrat en sekund! Många nya härliga människor och även gamla lirare :)
Vanheim ftw
Vym

Inläggav Vym 28 dec 2016, 08:29

Trevlig läsning och det känns verkligen fantastiskt kul att få vara del av den här härliga gemenskapen, trots mindre speltid :)

Tack för ett grymt 2016 och jag ser fram emot ett spännande 2017!
GW2 - Vymlon, Elementalist | WoW - Vymm, Mage
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 29 dec 2016, 10:26

Fint skrivet Malmis. *tummen upp* 8-)
God fortsättning allihop och lycka till Knoques!
Användarvisningsbild
Knight Percival

Inläggav Knight Percival 29 dec 2016, 16:51

Trevlig läsning Malmis! :)

Knoques skrev:jag lär inte kunna fylla skorna efter Malmis, men jag ska göra mitt bästa! =)

Att se Knoques i högklackat vore något... :lol:
-Chokladmilkshakes! <3 :D
Bild

Återgå till "Nyheter"