Veckans Humble Bundletips

Diskussion om allt, utom spel
Användarvisningsbild
Berrserkr

Veckans Humble Bundletips

Inläggav Berrserkr 02 nov 2016, 08:28

Den här gången så har Humble Bundle en del nyttorprogram i sitt paket och en del är riktigt bra. Man betalar vad man vill, från USD 1$ och vid olika nivåer får man mer, och en del av pengarna går till välgörenhet. Just nu får man allt för USD 15$ och det tycker jag att det är värt.

De program jag direkt rekommenderar (och själv använder) är:

* Directory Opus 12 (Light) - en riktigt trevlig filhanterare som funnits sedan Amigans glansdagar. (Jag har Pro men vet inte riktigt skillnaden.)
* Actronis True Image 2017 - ett program för säkerhetskopiering och kloning. Gör en råkopia av ditt operativsystem som du sedan kan årerställa om olyckan är framme.
* Lastpass - lösenordshanterare som intergreras i webbläsaren och automatiskt fyller i lösenord. Fungerar med de flesta olika webbläsare och lagrar lösenorden på ett ställe så att de nås från alla. (För extra säkerhet så kan man använda multifaktorauthentisering.

Och något som kan vara intressant men som jag inte testat själv:

* Bitdefender Antivirus 2017 Plus under 1 år.

https://www.humblebundle.com/lifehacker-software-bundle
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Re: Veckans Humble Bundletips

Inläggav Subtractive 02 nov 2016, 11:47

Actronis True Image 2017 är ju något som låter riktigt intressant! Perfekt att efter man gjort en ny installation, dra en image av den (tillsammans med standardprogram och inställningar man vill ha), som sen kan ligga redo när man snabbt vill dra en "refresh" på sitt OS. :)

Tackar för tipset!

Återgå till "Generellt"