vilket land skulle ni bo i? :)

Diskussion om allt, utom spel
Radlad

vilket land skulle ni bo i? :)

Inläggav Radlad 02 jan 2017, 22:19

om ni va tvungen att flytta från sverige? vart skulle ni ha bosatt er då? förutom i norden? :)

själv skulle jag har dragit till hawaii. jag har alltid drömt att fara tid. ju längre bort, ju mer pengar kostar det :)
Användarvisningsbild
Malmis

Re: vilket land skulle ni bo i? :)

Inläggav Malmis 03 jan 2017, 06:25

Jag har hört att Sydafrika ska vara riktigt trevligt att bo i. Inte helt säker på att just jag skulle trivas där iofs. Jag skulle nog trivas bättre på... Island... eller i Kanada.
Användarvisningsbild
Tufu

Inläggav Tufu 03 jan 2017, 07:02

alltid varit intresserad av island men det tillhör väl norden :P irland e ju rätt coolt om man inte ska satsa på varmare breddgrader som nya zeland då 8-)
Bild
VoGrandeur

Inläggav VoGrandeur 03 jan 2017, 07:17

Maldiverna skulle passa perfekt!
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 03 jan 2017, 10:21

Jersey - för klimatet

eller Nya Zeeland - för naturen
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 03 jan 2017, 10:33

Kanada, mest troligt. Eller USA (vad tråkig och otidsenlig jag är, det landet får man ju inte vilja bo i!), men då med ganska ordentliga preferenser på vart någonstans. Är ingen stadsmänniska.

Annars vet jag inte. Europa känns inte så intressant. Australien skulle väl kunna vara intressant om det inte vore så att du var som helst kan rikta en kamera i valfri riktning, och alltid på bilden få med minst 15 arter som kan döda dig på mindre än två sekunder. Afrika och Sydamerika går också bort på grund av varierande anledningar. Det *finns* väl ett par intressanta länder i Asien, men jag tror den språkliga och kulturella omställningen skulle bli alldeles för stor. Fascinerande länder, men jag skulle inte vilja flytta dit.

Så. USA eller Kanada.
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 03 jan 2017, 11:31

Utan en sekunds tvekan Marvao, som är en liten medeltida stad som ligger högst upp på en klippa i regionen Alentejo i mellersta/södra Portugal.
Trevliga människor, god mat och fantastiska omgivningar. Helt enkelt en lisa för själen.

Marvao.jpg
Marvao.jpg (84.34 KiB) Visad 2239 gånger
Dailly

Inläggav Dailly 03 jan 2017, 12:43

Malta ligger väldigt bra till och har ett bra system som det inte skulle krävas så mycket förändring att bo i mot Sverige.
Men vem har inte drömt om att bo på New Zeeland, speciellt efter LotR filmerna.
Shiro

Inläggav Shiro 03 jan 2017, 16:11

Drömmen har alltid varit Kanada men aldrig fått tummen ur att göra något åt saken.
Men... nu kanske en annan dröm växer fram då jag eventuellt kan få ett jobb i Khaolak i Thailand. Men först får jag väl resa dit på semester först så jag vet vad jag ger mig in på. Men det är nog inte helt omöjligt drömmen blir verklighet. (Håller tummarna för mig själv)

Kanske ska nämna att jag redan har 2 vänner som bor och jobbar där som hjälper mig med kontakter ;)
Användarvisningsbild
Conza

Inläggav Conza 16 jan 2017, 13:20

Älskar sol och värme, får näst-intill panik av vinter och kyla. Håller på med skytte som hobby, så av den anledningen skulle södra USA - gärna Florida - ligga bra till.

Avstår man från skyttet så skulle Australien ligga bra till. Rätt klimat, ändå modernt och västerländsk standard på allt... stortrivdes i Sydney när jag var där.

Sen skulle jag förmodligen i må helt illa av att bo i Khao Lak heller... :)

Återgå till "Generellt"