Musik-bot på Discord!

Diskussion om allt, utom spel
Användarvisningsbild
Malmis

Musik-bot på Discord!

Inläggav Malmis 25 feb 2017, 07:26

Hej!

Jag har precis installerat en music-bot (den kan massa annat, men vi fokuserar på musiken nu) och här kommer lite information om hur den fungerar och hur man får tillgång till den.

Hur får jag tillgång till musiken?
Två nya kanaler, textkanal och röstkanal jukebox. För att kunna skicka kommandon till Boten så måste man befinna sig i röstkanalen Jukebox samt skriva kommandona i textkanalen jukebox.

Hur lägger jag till musik?
Tre kommandon som är bra att kunna. Kommandona skriver man direkt i jukebox-kanalen.
"!play låt" - för att lägga till "låt". "Låt" kan antingen vara en url till youtube, eller bara ett ord så söker den själv efter träffar på youtube.
"!queue list" - listar alla låtar som ligger i playlisten just nu.
"!skip" - om man vill hoppa vidare till nästa låt. Om det är flera som lyssnar så måste en majoritet skriva !skip.

Men den spelar ju inte? / Inget händer då jag försöker starta musiken?
Lugn, det händer. Detta är en gratis-tjänst och ibland hänger det sig.
Man kan försöka få tag på en @DJ (för närvarande Spybreak eller Sagizawa) så kan de utföra "!stop" och då kan man ofta starta upp den igen med "!play".
Om det vill sig riktigt illa så får man helt enkelt vänta tills utvecklarna ordnat till det.

Jag vill ta bort en låt, den är inte bra/dålig kvalité.
Kontakta @DJ så tar de bort den!
!queue remove [siffra]

Volymen är för hög/låg, hur ändrar jag?
Det enda sättet är att ändra volymen på Boten. Högerklicka på Boten och ändra reglaget på användarvolymen (själv har jag max 5%).
volym.JPG
volym.JPG (2.04 KiB) Visad 1289 gånger
Det spammas massa i #jukebox, vill inte se det.
Det lättaste är att muta kanalen. Gå in på #jukebox och klicka på klockan så det blir ett rött streck över. Då syns inga nya meddelanden, men du får fortfarande notis om du omnämns med @.
mute.JPG
mute.JPG (8.74 KiB) Visad 1291 gånger
Har ni fler frågor så skriv här eller på discord så tar vi dem allt eftersom. Jag bygger på med de vanligaste frågorna i denna post.

Återgå till "Generellt"