Nya forumet - att fixas

Sök hjälp om forum, webbshop, etc
Skirgy

Re: Nya forumet - att fixas

Inläggav Skirgy 06 aug 2016, 12:23

När är jag lägger till en smiley och postar per telefon får jag meddelandet att det är ett otillåtet tecken, kanske inte är hela världen men ville ändå meddela. använder en Samsung om det hjälper något, glad smiley gubbe till dig
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 06 aug 2016, 12:40

Filstorleken för profilbilder känns lite 2001 :D dra upp det till 25-45kb så standard JPG med lite högre detaljrikedom fungerar att använda sig utav föreslår jag. :)
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 06 aug 2016, 15:33

Allt är ännu inte klart killar.
När det gäller kalendern kommer vi att integrera EQDKP Plus, men innan jag kommer så långt skall allt blir klart på sajten.
Filstorlek är också med på "to do" listan.
Användarvisningsbild
Tufu

Inläggav Tufu 06 aug 2016, 16:14

undrar bara lite granna kommer det även fixas så man kan posta youtube videos? :D
Bild
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 06 aug 2016, 16:42

undrar bara lite granna kommer det även fixas så man kan posta youtube videos? :D
Vi ordnar en Youtubekanal vad det lider, men just nu är det inte högprioriterat.
Användarvisningsbild
Niliana
Kontakt:

Inläggav Niliana 07 aug 2016, 19:55

En sak som jag märkte när jag satt och finlirade lite va att man inte kunde sätta storlek på img i sin signatur, eller kanske bara jag som inte har hittat rätt. ett alternativ är kanske att tillåta html kodning för signaturerna. Antar att det är en generell inställning för texteditorn.
/P
Användarvisningsbild
Zagrim

Inläggav Zagrim 08 aug 2016, 12:19

Några synpunkter (som jag hoppas inte redan blivit påpekade), längst ner i tråden står det (står olika, men verkar inte fungera som tänkt, stött på följande två varianter):
kategori.JPG
kategori.JPG (15.78 KiB) Visad 2492 gånger
Kategori2.JPG
Kategori2.JPG (16.13 KiB) Visad 2492 gånger
Antar att det ska stå kategori om man är i en kategori och tråden eller liknande om det är i en tråd. Ibland står det 0 gäst, ibland 0 gäster. Ibland är det en 1:a utan någon förklaring och ibland en 0:a utan förklaring.

En annan synpunkt. Är du inte inloggad så står det längst ner på sidan:
utcutc.JPG
utcutc.JPG (12.85 KiB) Visad 2492 gånger
Borde väl bara stå "Alla tidsangivelser är UTC". Eller "Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm" beroende på vilken som är standard för icke inloggade användare.

Sen är det väl jag som har lite OCD eller något, men tittar jag på ikonerna för exempelvis "Kontakta oss" så är ikonen inte helt centrerad med texten.

edit: En till sak jag såg, får dock inte lägga till mer än 3 bilagor verkar det som så tar det enbart i text.

Det är inte konsekvent när det kommer till Sponsorer & Partner (borde det inte stå Partners? nu är jag dock långt ifrån bra på korrekt svenska och sådant utan går bara efter det som låter bäst för min egen del) när det gäller "&" eller "och", alltså "Webbhotell med personlig service & bra priser", "ledande oberoende distributör av dataspel och tillbehör". Personligen brukar jag bara se & i företagsnamn. Typ H&M eller när det är två namn typ Sara & Erik.

Bör även vara stort L i (så att det är konsekvent då alla andra har stor bokstav efter bindestrecket)

"NGS - ledande oberoende distributör av dataspel och tillbehör"

Kanske är överdrivet petig ibland men ger hellre synpunkter på för mycket än för lite.
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 08 aug 2016, 14:38

En sak jag reagerade på (arbetsskadad) är att knapparna är mot det röda hållet på "skicka" och "förhandsgranska" medan "spara utkast" är grön, när man skriver nya poster. Rent instinktivt så letar man efter den gröna knappen för att bekräfta något, att skifta om så att skicka är grön vore i min mening mera naturligt.

Men det här är bara "finslipkritik" :D
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 08 aug 2016, 17:27

En sak jag reagerade på (arbetsskadad) är att knapparna är mot det röda hållet på "skicka" och "förhandsgranska" medan "spara utkast" är grön, när man skriver nya poster. Rent instinktivt så letar man efter den gröna knappen för att bekräfta något, att skifta om så att skicka är grön vore i min mening mera naturligt.

Det röda är forumets primärfärg och när man valt den, styr den utseendet på en mängd detaljer på forumet, där ibland skicka knappen. Som sekundfärg valdes en så kallad complementary color, av dem fanns det bara två som passade med forumets blåa bakgrund.

Den gröna som du bl.a ser på "spara" och en gul färg.

Det går naturligtvis att lägga till custom css och ändra alla detaljer var för sig, men det ligger väldigt långt ned i prioriteringsordning.
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 09 aug 2016, 09:05

Det röda är forumets primärfärg och när man valt den, styr den utseendet på en mängd detaljer på forumet, där ibland skicka knappen. Som sekundfärg valdes en så kallad complementary color, av dem fanns det bara två som passade med forumets blåa bakgrund.

Den gröna som du bl.a ser på "spara" och en gul färg.

Det går naturligtvis att lägga till custom css och ändra alla detaljer var för sig, men det ligger väldigt långt ned i prioriteringsordning.
Jag förstår helt, som jag skrev så var det bara lite finslip-feedback för framtiden, då det egentligen inte finns mycket annat att säga haha :D ser bra ut, PhPBB3 är en stabil och bra plattform och till skillnad mot en i grunden wordpressinstallation. Gjort för att hantera högre trafik och forumposter (duh) och minst sagt vältestad genom åren.

Hojta till om du vill ha hjälp med något!

Återgå till "Support"