No man's sky

Spel utan eget forum
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Re: Allmän diskussion

Inläggav Mistblinde 09 aug 2016, 16:11

Var köpte ni era exemplar?
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 09 aug 2016, 16:15

Jag kör direkt ifrån Steam. Finns säkert ev. billigare på greenman och liknande sidor, men jag gillar att få mina spel snabbt och enkelt.

Osäker på om jag har pre-order versionen med nåt bonusskepp jag läste om..
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 09 aug 2016, 16:33

På GOG: https://www.gog.com/game/no_mans_sky hittar man spelet absolut billigast på PC, det är då dessutom helt DRM-fritt. Finns säkert att köpa ännu lite billigare på gråmarknadssidor som G2A, G2Play mfl, men det är ju som alltid på egen risk.

Sedan finns spelet att köpa på Steam såklart för runt 600:- och OM jag köper det till PC så är det genom den plattformen jag kommer köpa det, mest för att få så många spel som möjligt på samma plattform (blir tokig på alla olika Steam, Origin, uPlay, GOG, etc. :D )

För PS4 så hittar man spelet på PSN store för 600:- eller i butik för liknande pris.
Elizium

Inläggav Elizium 09 aug 2016, 20:17

Förköpte på Steam i maj.
Bild

Månskugga DPS hunter - Elízíum Tank/healer monk
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 09 aug 2016, 20:34

Nu gick det inte längre! :-D

Köpte precis spelet till PS4, laddar hem nu så det är redo till man vaknar. ;-)
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 10 aug 2016, 10:09

Subtractive skrev:Nu gick det inte längre! :-D

Aha? Så då har du tillgång till det innan oss som kör på PC..? Alltså, innan den 12:e? Nice i så fall! =) Dela gärna med dig av dina intryck. I spoilers. Då somliga i tråden inte ville färga sin förväntningar. Och det är inte alltid så himla lätt att inte läsa något, man inte borde läsa..
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 10 aug 2016, 10:16

Knoques skrev:
Subtractive skrev:Nu gick det inte längre! :-D

Aha? Så då har du tillgång till det innan oss som kör på PC..? Alltså, innan den 12:e? Nice i så fall! =) Dela gärna med dig av dina intryck. I spoilers. Då somliga i tråden inte ville färga sin förväntningar. Och det är inte alltid så himla lätt att inte läsa något, man inte borde läsa..

Japp stämmer bra, släpptes vid midnatt för PS4 så har redan lirat i ca 2 timmar! Det ska jag göra, kastade upp några initiala bilder i fotologgen. Något rent tekniskt jag kan säga som inte behöver en spoilertag är att allt som stått om FOV:n är 100% sant.

Spelat både på en 32" och en 55" TV och det känns som att hela perspektivet är "inzoomat". Oerhört irriterande, men förhoppningsvis något de löser i kommande uppdateringar. Rekommenderar att ni sitter på lite avstånd även om ni lirar på PC. :D
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 11 aug 2016, 08:36

Jo jag läste en del på Reddit om att folk upplevde spelet som väldigt inzoomat.

Oavsett. Någon som vet när spelet blir tillgängligt på steam? Vid tidigare spelsläpp vill jag minnas att det brukar vara 00:00 på datumet för release, men på min counter står det 1 dag och 8 timmar..?

Sitter ju och funderar på om man ska sikta på uppesittarnatt eller inte för detta.
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 11 aug 2016, 09:06

Knoques skrev:Jo jag läste en del på Reddit om att folk upplevde spelet som väldigt inzoomat.

Oavsett. Någon som vet när spelet blir tillgängligt på steam? Vid tidigare spelsläpp vill jag minnas att det brukar vara 00:00 på datumet för release, men på min counter står det 1 dag och 8 timmar..?

Sitter ju och funderar på om man ska sikta på uppesittarnatt eller inte för detta.

Brukar variera rätt friskt, tror det är utgivarna själva som bestämmer tiden för release på plattformen. Står det 1 dag och 8 timmar på steam så är det även det som gäller. :)
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 11 aug 2016, 10:12

Japp. Antagligen. Så det blir väl den 12:e på Amerikansk västkusttid då.

Återgå till "Övriga spel"