No man's sky

Spel utan eget forum
Användarvisningsbild
Spybreak

Re: Allmän diskussion

Inläggav Spybreak 11 aug 2016, 12:44

Har någon koll på om samtliga steam pre-orders får bonusskeppet (med hyperdrive och bättre vapen) eller om det var något tidsbegränsat erbjudande?

Release på steam varierar som sagt, men det brukar normalt ske runt 14-16. Timern på steams sida räknar bara ner till rätt dag.
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 11 aug 2016, 12:49

Spybreak skrev:Har någon koll på om samtliga steam pre-orders får bonusskeppet (med hyperdrive och bättre vapen) eller om det var något tidsbegränsat erbjudande?

Release på steam varierar som sagt, men det brukar normalt ske runt 14-16. Timern på steams sida räknar bara ner till rätt dag.

Så som jag förstår det så får alla det som lägger en förhandsorder, jag köpte min kopia av NMS för PS4 1 timme innan release och fick ändå alla bonusgrejer. Värt att tillägga är ju att det är ju... ja verkligen inga speciella saker. 10K i pengar t.ex. hittar man efter att man spelat 5 minuter haha.
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 12 aug 2016, 12:52

För den som behöver en liten start-guide: http://www.ign.com/wikis/no-mans-sky/Things_To_Do_First (OBS: innehåller spoilers)

Sen finns det en mindre bugg eller glitch också, för de som förhandsbeställt från Steam och andra ställen, och fått det där bonusskeppet från start. Tänkte att jag postar det här också så att den som vill undvika det har en möjlighet, då man nämligen kör fast helt tills utvecklarna rättar till glitchen om man skulle råka gå i fällan, och får antingen vänta tills en eventuell patch eller börja om från början. Men, det är ju lite spoilers även här: http://www.trustedreviews.com/news/no-m ... eaking-bug
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 12 aug 2016, 14:18

En liten PSA jag måste göra. Glöm inte att spara!

Tror jag endera lirat lite för mycket mmorpgs eller liknande senaste tiden, eller bara blivit bortskämd med tätt mellan autosparningar i spel. Men glömmer man att spara emellanåt i NMS så kan man förlora både en hel del teknologier man låst upp, material man samlat in med mera.

Spara gör man enklast genom att aktivera en beacon vid en POI. :)
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 13 aug 2016, 08:50

Sparas det inte varje gång man landar på en planet/rymdstation med? Eller är det bara respawnen som sparas?
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 13 aug 2016, 12:06

Spybreak skrev:Sparas det inte varje gång man landar på en planet/rymdstation med? Eller är det bara respawnen som sparas?

På PS4 så verkar det sparas när man landar på en ny planet eller rymdstation, ja. Däremot om man är ute och jagar resurser en längre tid och sen crashar spelet eller man bara stänger av, då kommer man logga in till att alla stacks är borta igen. :D
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 14 aug 2016, 10:47

Jag brukar spara genom att hoppa i och ur rymdskeppet igen.
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 15 aug 2016, 05:46

Hur gör ni för att tjäna pengar?

Själv flyger jag runt längst planeternas yta och letar dyra resurser, fyller skeppet och dräkten och säljer via GTN.

Emeril finns t.ex mycket av på små bergiga månar, och guld på radioaktiva planeter.
Användarvisningsbild
Zagrim

Inläggav Zagrim 15 aug 2016, 07:07

Spybreak skrev:Hur gör ni för att tjäna pengar?

Själv flyger jag runt längst planeternas yta och letar dyra resurser, fyller skeppet och dräkten och säljer via GTN.

Emeril finns t.ex mycket av på små bergiga månar, och guld på radioaktiva planeter.

Absolut lättaste sättet att tjäna pengar som jag märkt är att hitta en planet som har en resurs som spawnar sentinels. Kommer inte ihåg exakt vad den heter, men jag hittade exempelvis en planet som har små kuber på en piedestal som man kan plocka. Varje kub är värd ca 26 000 units.

Hittade tidigare en liknande planet som hade någon grön boll man kunde harvesta för att få en resurs som sålde för 26 000 units. Men känns rätt trasigt. Med tanke på mängden units du får gentemot tiden du spenderar. På 5-6min får du ihop ~500 000 units.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 17 aug 2016, 11:25

Hur långt har folk kommit på sin resa? Jag är inne på min andra galax, och andra ras. Fortfarande väldigt lugnt i rymden och på planeterna. Enstaka aggressiv varelse som snabbt går ner. Har någon testat något annat vapenläge än vanliga skotten? Finns ju beam och shotgun-liknande tillsatser.

Återgå till "Övriga spel"