No man's sky

Spel utan eget forum
Användarvisningsbild
Zagrim

Re: Allmän diskussion

Inläggav Zagrim 17 aug 2016, 12:00

Spybreak skrev:Hur långt har folk kommit på sin resa? Jag är inne på min andra galax, och andra ras. Fortfarande väldigt lugnt i rymden och på planeterna. Enstaka aggressiv varelse som snabbt går ner. Har någon testat något annat vapenläge än vanliga skotten? Finns ju beam och shotgun-liknande tillsatser.

Tror jag gjort 11-12 hopp totalt men då brukar jag inte undersöka alla planeter på allting som finns. Har ett 24 slot multi-tool där jag kör med (taget från huvudet så kan komma ihåg lite fel) typ:

Magasinstorlek: Har slängt i några olika, har ~117 skott i magasinet
Skada: 1,2,3,4 (har för mig att jag har rank 1-4 i skada iaf)
Eldhastighet: 1,2,3
Omladdningshastighet: Osäker men har några av dom

Har inte tagit med shotgun, burst, homing eller granater. Även om granater är grymt bra att ha då man kan gräva sig ner till tunnlar eller öppna ett hål upp ur en tunnel. Sparar ihop material till homing även om det känns overkill som det är.

Testade köra med mining tool damage uppgraden, men kändes väldigt dålig jämfört mot skotten (med undantag för att skjuta ner fåglar, där är mining tool mycket bättre). Dock är det i detta läge ett totalt OP vapen som dödar allting på ca 1 sek. Ståldörrarna till diverse facilities går sönder på ~2sek.
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 17 aug 2016, 12:28

Jag har tyvärr inte hunnit spela så mycket, så är kanske på min tredje planet eller så.... dock inte upptäckt allt på alla planeter. Varit förbi en space station två gånger (samma station).

Det blir nån timme här och där. Förutsatt att jag inte somnar så tidigt på kvällarna. :)
Elizium

Inläggav Elizium 17 aug 2016, 12:57

Jag har väl hoppat ett tiotal hopp eller något. Landar på varje planet men är den inte "snygg" så åker jag vidare. :D
Bild

Månskugga DPS hunter - Elízíum Tank/healer monk
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 18 aug 2016, 17:05

Skulle tippa något på tio här med. Började få lite slit-och-släng-känska dock, så jag har stannat en liten stund extra i nuvarande solsystem. Skulle vilja kartlägga alla arter på i alla fall en planet, och få bonusen.

Och på tal om arter. En bekant postade denna på min facebook =)

https://www.youtube.com/watch?v=RvAwB7ogkik

Kan inte säga att det är helt verklighetsfrånvarande.
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 19 aug 2016, 07:20

Själv kom jag till mitt andra solsystem och insåg där att Gek, som finns där ligger i krig med Vy'keen som jag är allierad med. Hjälpte t.om Vy'keen färdigställa en atombomb som skickades mot Gek nyligen.

Jag hoppade helt enkelt tillbaka till mitt första system. Har ca 250 ord och nästan alla djur på de 3 planeterna så tänkte fixa allt det till 100% och även fixa nytt skepp och tool. Sen kör jag hårt på krig mot Gek :)
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 19 aug 2016, 08:04

Ha! Jag är inte i närhet av så insyltad. Försvarade dock ett par rymdskepp mot pirater, men fick typ inte ett skit för det, mer än lite plus i standing. Wow, thanks..
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 23 aug 2016, 22:50

Har haft ögonen på det här spelet i över ett år...tyvärr för dyrt för mej som det är nu...
och enligt vad jag hört så är det ganska buggigt än...så kanske lika bra att det är för dyrt då ;-)
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 23 aug 2016, 23:01

Aayela skrev:Har haft ögonen på det här spelet i över ett år...tyvärr för dyrt för mej som det är nu...
och enligt vad jag hört så är det ganska buggigt än...så kanske lika bra att det är för dyrt då ;-)

Ja, min rekommendation är att vänta fram till nästa rea på Steam eller GoG, spelet är i dagsläget inte värt 500-600:- tyvärr. Det har en grymt bra grund och är "one of a kind" med sitt resande. Men spelmässigt så finns det högst begränsat med saker att göra, förhoppningsvis så råder utvecklarna bot på detta genom contentuppdateringar framöver dock. :)
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 25 aug 2016, 06:09

Lyssna på Sub´s visa ord.
Spelet är underhållande och ganska häftigt, men det är inte värt fulla priset som det är just nu. Spelet är just nu i princip ett tomt skal som behöver fyllas med content/features. Tänk dig tidig Minecraft där bara världen du spelade i fanns.
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 26 aug 2016, 14:57

Jag har hört många som är väldigt besvikna, för att inte säja arga rentav, för att spelet inte innehöll vad som utlovats.....och sånt är ju trist, tur i så fall för dom som köpte genom Steam och kan begära refund....

jaja, jag lägger spelet på "vänta"-hyllan så får vi se med tiden...
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer

Återgå till "Övriga spel"