The Secret World

Spel utan eget forum
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

The Secret World

Inläggav Mistblinde 23 sep 2016, 10:07

TSW är ett spel som jag alltid återkommer till, då det har en helt unik miljö och berättande för att vara ett MMOG. Sinmar (Magrov) var vänlig nog att skapa ett Vanheim gille på Cerberus som Illuminati. Så det finns ett hem för er som kan tänka er att återuppta spelet.

I en intervju med Game Director Romain Amiel berättar han bland annat att de arbetar för fullt och att kommande "season two & three" är färdig skrivna. Mer content är alltså glädjande nog på väg, inkluderat ett housing system.

Jag blev så inspirerad att det blir till att installera TSW i kväll. 8-)
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Re: The Secret World

Inläggav Magrov 23 sep 2016, 10:19

Kan bara ytterligare understryka Mistblindes kommentar ovan. TSW är det bästa MMO jag spelat (och spelar til loch från). Börjar dra ihop sig till en TSW-period igen!
Bild
Användarvisningsbild
Spjuto
Kontakt:

Inläggav Spjuto 23 sep 2016, 14:43

Toppen! Tänkte precis skapa en tråd själv. Älskar TSW, men har inte kommit långt, laddade ner det nu i veckan igen och tänkte börja om helt på nytt. Blir säkert en liten stund i helgen.

Edit: Kul att de testar DX12, det skulle nog göra susen för min burk.
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 24 sep 2016, 18:40

Hmm... hur funkar TSW med Win10 för er?
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 24 sep 2016, 22:38

Jag hade tur och fick det att funka direkt (har för mig att jag bytte nVidia driver. Sen dess har jag dock gått tillbaka till Win8.1 så om det fortfarande är struligt så är jag nog inte till jättestor hjälp. Kolla drivers är iaf mitt första tips. Det var problem med att de ställde sig i defaultmode och inte klarade DX11 till exempel.
Bild
Användarvisningsbild
Spjuto
Kontakt:

Inläggav Spjuto 25 sep 2016, 09:08

Funkar okej för mig hittills med Windows 10, bara spelat en timme eller så hittills. Heter "Spjutnik" i spelet.
Användarvisningsbild
Frankeb

Inläggav Frankeb 25 sep 2016, 13:47

Jäklar nu när ni skriver om TSW kommer jag ihåg att jag spelade det med en vän när det kom ut, det var grymt spel, kanske blir en installation ändå :) nån som vet hur det funkar? är det subsscription?
Användarvisningsbild
Spjuto
Kontakt:

Inläggav Spjuto 25 sep 2016, 14:58

Frankeb skrev:Jäklar nu när ni skriver om TSW kommer jag ihåg att jag spelade det med en vän när det kom ut, det var grymt spel, kanske blir en installation ändå :) nån som vet hur det funkar? är det subsscription?

Du kan prenumerera och få bonus-XP och liknande fömåner, men du behöver bara köpa spelet för att spela det, som Guild Wars 2. :)
Användarvisningsbild
Frankeb

Inläggav Frankeb 25 sep 2016, 15:24

Spjuto skrev:
Frankeb skrev:Jäklar nu när ni skriver om TSW kommer jag ihåg att jag spelade det med en vän när det kom ut, det var grymt spel, kanske blir en installation ändå :) nån som vet hur det funkar? är det subsscription?

Du kan prenumerera och få bonus-XP och liknande fömåner, men du behöver bara köpa spelet för att spela det, som Guild Wars 2. :)

okej fint :) är det på steam som gäller? behöver jag köpa det igen om jag redan gjort det förut?
Användarvisningsbild
Spjuto
Kontakt:

Inläggav Spjuto 25 sep 2016, 15:26

Frankeb skrev:
Spjuto skrev:

okej fint :) är det på steam som gäller? behöver jag köpa det igen om jag redan gjort det förut?

Jag kör stand alone, men Steam funkar bra också! Har du köpt det så ska du kunna spela det såklart. Logga in på länken nedan för att se ditt kontos status:

https://register.thesecretworld.com/account

Återgå till "Övriga spel"