ARK Survival Evolved

Spel utan eget forum
Elizium

Re: ARK

Inläggav Elizium 27 okt 2016, 12:17

Magrov skrev:Kan man hoppa in i ert spel utan att få rumpan kringsparkad runt öarna? Är helt noob men det skulle vara lite skoj att faktiskt köra spelet man köpt en gång i tiden :P

Svar ja! :) från oss spelare.

Vad dem vilda dinosarna säger om det är nog en annan femma. Håll dig till stranden i början annars så blir du nog riven i bitar av köttätarna :D
Bild

Månskugga DPS hunter - Elízíum Tank/healer monk
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 27 okt 2016, 12:22

Men... men.. jag e också köttätare ju! Dumma dinosaurisar!
Bild
Användarvisningsbild
Berrserkr

Inläggav Berrserkr 27 okt 2016, 12:31

Det enda man blir kringsparkad av är dinosaurierna, som beroende på typ kan vara äckligt lättretade. Men om man inte har oturen att spawna mitt framför en av elakingarna så är det rätt lugnt. För spelarna så är det PVE som gäller så även om de vill bulta på dig så gör det ingenting...

Misstänk allt i början, även insekter och småttingarna. eller som peter Stormare uttryckte det: "Helvetes..Helvetes Jävlar!" Raptorerna är inget att leka med och om du ser något dinosaurieaktigt som brinner så håll dig undan. terror birds är också kul saker. Klappa gärna dem (hårt, med en yxa - när du uppnått tillräckligt hög level)...

Sedan så är det bara att bulta på ett träd, plocka lite sten och fiber och snickra ihop lite kläder, fackla och stenyxa och sätta igång med äventyret.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 09 nov 2016, 18:08

Nu har jag skapat en ny öppen PvE-server med 24slots. Den kommer att vara öppen för vem som helst att spela.

Servername: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE
IP Address: 5.62.66.193:27015
Map: The Center
Tillfälligt password är "mojito" tills alla multipliers etc är fasta.

Mods:
No Collision;
För smidigare byggande

Auto-trough;
Auto-mat för dinos. Spelare kommer dock inte åt innehållet (t.ex. kitin, prime meat osv.)

Övriga inställningar
Bygg i grottor
Flyg i grottor
FF: Off
Download: på
Dailly

Inläggav Dailly 09 nov 2016, 19:25

Dailly

Inläggav Dailly 10 nov 2016, 20:20

För dem som fortfarande har överlevande på ARK servern Vanheim 2.0 så har ni tills 27/11/2016 att ladda upp era överlevande och era dinos.

Är ni osäkra på hur man gör kan ni kika på snutten här på tuben

Servern som ersätter Vanheim 2.0 är Vanheim 3.0
Vanheim 3.0 är Nitrado igen då den egentligen var mer användarvänlig för en novis som mig själv :roll:
Den är bantad till 20 slots nu men jag tror det ska räcka tills vidare.

Ip adressen är 5.62.69.76:27015 med samma pw som tidigare mojito

Vilka mods vi kör med kan du se här
Dailly

Re: ARK Survival Evolved

Inläggav Dailly 12 nov 2016, 21:37

PvP

Efter nya hot både på mark och i luften har vi iaf tills vidare stängt av PvP!
Det var även någon problematik med byggnad i grottor i pvp mode.

Alternativen som finns är ju att joina "Vanheims klan", joina någon annan redan befintlig klan, skapa en egen klan helt fristående, eller skapa en egen klan och alliera sig med andra klanerna .
Finns säkert flera alternativ med så kör på!

Mods

De mods vi kör med fungerar bra och kommer inte försvinna i första taget. Har man önskemål om nya mods går det utmärkt att höra av sig på Discord eller här så kan vi kika närmare på det.

Server reset

Kommer, så långt det är möjligt begränsa reset till 0600-0800 på morgonen och kommer ALLTID avisera i Discord när det görs och man har 5 minuters ingame förvarning innan servern stängs ner.

Servern är semi öppen och det finns även en post på Friskyttarnas forum där den gjorts tillgänglig. Man kan även bjuda in kompisar utan att fråga först. Alla är välkomna att spela oavsett om de är med i Vanheim eller ej.
Anledningen att lösenord fortfarande är kvar är för att förhindra rena skurkloggningar som bara är ute efter att sabba.
Kompisar, och kompisars kompisar och grannar är gruppen vi främst vänder oss till.

Vanheims regler gäller även här såklar.
Senast redigerad av Dailly 25 nov 2016, 05:52, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 13 nov 2016, 15:09

ARK Event!

När:
Söndag 20/11, Kl 20:00
Var:
[SWE] Vanheim Gaming, Public PvE
Vad:
En modig skara äventyrare samlas för att utforska landets dolda delar. En upphittad karta visar vägen till något mystiskt "bevarat paradis" som ska vara dolt för det blotta ögat.
Vad behöver jag?
Du ska ha med dig saker du har råd att förlora. Vanlig gear, 1-2 sovsäckar och enkla vapen räcker. Ingen lvl req eller dinos behövs. Vi kan inte garantera att alla återvänder ifrån detta äventyr, så allt sker på egen risk.
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 14 nov 2016, 11:40

Kul att ni kommit igång i ARK Survival Evolved :)
Elizium

Inläggav Elizium 14 nov 2016, 12:43

Spybreak skrev:ARK Event!

När:
Söndag 20/11, Kl 20:00
Var:
[SWE] Vanheim Gaming, Public PvE
Vad:
En modig skara äventyrare samlas för att utforska landets dolda delar. En upphittad karta visar vägen till något mystiskt "bevarat paradis" som ska vara dolt för det blotta ögat.
Vad behöver jag?
Du ska ha med dig saker du har råd att förlora. Vanlig gear, 1-2 sovsäckar och enkla vapen räcker. Ingen lvl req eller dinos behövs. Vi kan inte garantera att alla återvänder ifrån detta äventyr, så allt sker på egen risk.

Jag vill hänga på om jag får tid över!
Vi har ju raid i WOW kl 20:30 oftast.
Bild

Månskugga DPS hunter - Elízíum Tank/healer monk

Återgå till "Övriga spel"