ARK Survival Evolved

Spel utan eget forum
Dailly

Re: ARK Survival Evolved

Inläggav Dailly 14 nov 2016, 14:59

Ja vi är ganska många faktiskt :) Några som spelar dagligen
Timmarna slukas när man loggar in :D
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 14 nov 2016, 17:13

Jag kommer försöka hänga med! Ska försöka hitta lite tid att spela mer ARK så jag får upp leveln lite (tror jag är 4 nu) så jag lär mig att göra nån sovsäck.... :D
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 14 nov 2016, 21:20

Elizium skrev:
Jag vill hänga på om jag får tid över!
Vi har ju raid i WOW kl 20:30 oftast.

Mjo, att hitta rätt tider är knepigt! Sväng förbi när du har tid, så håller vi säkert fortfarande på! Hoppa in och skapa en karaktär innan bara, så kan du snabbt ladda in.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 18 nov 2016, 14:21

Uppdatering för eventet på söndag:

ARK-Event!

När:
Söndag 20/11, Kl.20:00

Var:
[SWE] Vanheim Gaming, Public PvE

Vad:
En modig skara äventyrare samlas för att utforska landets dolda delar. En upphittad karta visar vägen till något mystiskt "bevarat paradis" som ska vara dolt för det blotta ögat.

Vad behöver jag?
Du ska ha med dig saker du har råd att förlora. Vanlig gear, 1-2 sovsäckar och enkla vapen räcker. Ingen lvl req eller dinos behövs. Vi kan inte garantera att alla återvänder ifrån detta äventyr, så allt sker på egen risk.

Samling:
Lat 48, Lon 52 - i den stora ruinen. (Se bild i discord)
Discord är inget krav, men underlättar enormt!
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 19 nov 2016, 21:08

Lite bakgrundsinformation angående morgondagens event i ARK!

Två framstående forskare; Miss T. Blinde och Magister Rov (Mag. Rov) har länge studerat de olika grottmålningarna som finns utspridda på The Center och Scorched Earth-kartorna. Dessa målningar berättar hur en stor civilisation steg till makten, för att sedan försvinna helt utan ett spår. Varför, och var dessa människor tog vägen är det ingen som vet. Det som har kunnat tolkas är däremot någon slags legend om det förlovade landet.

Landet beskrivs som ett ställe säkert ifrån resterande krigande stammar, stort nog att rymma en hel stad och mer därtill. Helt enkelt ett paradis där man skulle kunna leva i frid och fred, utan att sakna någonting i livet.
Efter att ha studerat målningarna hela sitt liv, så har Miss T. Blinde och Mag. Rov nu funnit vad som kan vara en väg till detta paradis. Landet har förändrats en del sedan den stora civilisationen försvann, så vägen är långt ifrån säker. De vet inte heller om den faktiskt leder hela vägen fram, eller om man ens kan ta sig tillbaka levande.. Några har försökt ta sig dit, men ingen har återvänt.

Miss T. Blinde och Mag. Rov har nu vänt sig till oss för hjälp, varpå vi kommer att ena servens stammar för att hörsamma deras begäran. För att vara säkra på att lyckas, så har vi tillsammans satsat betydande resurser på utrustning, där bl.a. vapen och dokumentationsutrustning ingår.

Målet är enkelt: Hitta det förlovade landet! Dokumentera fyndet och en farbar väg in/ut. Tyvärr har alla resurser lagts på utrustning och undersökningar, så belöningen blir allt vi hittar längst vägen i form av skatter och artefakter - men även att få behålla den utrustning man fick tilldelad inledningsvis.
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 21 nov 2016, 06:56

Trist att jag missade detta, blev en middag med familjen istället.

Hoppas det finns några bilder/videos att titta på så här i efterhand. Jag är ju väldigt nyfiken nu på om ni hittade det förlovade landet. :)
Dailly

Inläggav Dailly 21 nov 2016, 18:30

Nu har det fungerat bra utan problem sedan start så jag lägger till två gamla bekanta mods och två på test för skojs skull.

Nya mods
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 22 nov 2016, 15:19

Rapport ifrån event 20/11

Mål: Att finna det förlovade landet, och att hitta en bra väg in/ut

Deltagare: Spybreak, Sagizawa, Saylo, ShadowReaper och Mr.White, samt expeditionsledaren Seph.

Vi började med att ta på oss utrustning och vapen i form av metall/FLAK-gear samt olika skjutvapen. Efter en väldigt kort båtresa så började vi nedgången via ett översvämmat gruvschakt i närheten av samlingsbasen. Vi kom tillslut till en luftficka, vilket var tur då Saylo var väldigt nära på att drunka! Här togs den första gruppbilden.

Seph beordrade oss sedan att hoppa nedanför ett gigantiskt stup, varpå vi alla hoppade efter en viss tvekan. Direkt när vi hoppat ner så öppnade sig marken, och ett helt underjordiskt paradis visade sig! Vatten, berg, ö och skog var man än tittade, helt orört av människan! Vi landade i ett underjordiskt hav och tog oss upp till land. Vi slog läger och vilade upp oss innan vi fortsatte att utforska paradiset. Vi stötte snart på fientliga dinos, men de var ingen match för vår kombinerade eldkraft. Allt ifrån Dilos till Carnos mötte sina öden när de attackerade oss.

Det visade sig snart att det fanns en hel del större och elakare djur på jakt i paradiset, så vi övergick till att bara skjuta om det blev oundvikligt. Shadow scoutade en bit framför, medan vi andra rörde oss i samlad trupp. Seph ledde oss till ett grottsystem där vi blev tvungna att slå oss fram för varje steg vi skulle ta.. Vi mötte jättelika spindlar, ormar, tusenfotingar, fladdermöss, ja allt läskigt man kan tänka sig! Ormarna söver en med sitt gift, och tusenfotingarna fräter sönder din armor på nolltid! Tyvärr visade det sig sedan att vägen var en återvändsgränd, eller eventuellt en väg ut om man kunde flyga. Vi vände tillbaka till paradiset och fann snart en ny tunnel!

Vid det här laget började vi alla bli trötta och hungriga. Vår gear började falla i bitar, och flera skjutvapen fick eldavbrott. Vi slog läger och återhämtade oss så gott vi kunde. Vissa av oss gick nu barfota, andra hade knappt kläder alls. Det var bara Saylo som på något märkligt vis hade både gear och funktionsdugligt vapen kvar, i form av en laddad revolver. Vi andra fick fläta pilar/pilbågar och vässa stora pinnar till spjut. Här tog vi även den sista bilden där alla expeditionsmedlemmarna fortfarande var i livet.. Saker började snart gå väldigt snett.

VI lämnade lägret och påbörjade vandringen uppåt i grottsystemet. Plötsligt blev vi attackerade av en mängd ormar, fladdermöss och annat läskigt samtidigt! Skrik blandades med skottlossning, pilar som ven i luften och väsande ljud. Tillslut stod Spybreak, Shadow och Saylo kvar levande, medan Seph och Mr. White låg livlösa på marken bland allt annat dött. Vi hörde ett hostande ljud, och fann Sagizawas kropp - och hon levde! Hon hade på något sätt lyckats blivit sövd av ett ormbett, men överlevt!

utan vår ledare Seph, och med brist på armor och vapen så fanns det bara en sak att göra: Springa för livet mot den förmodade utgången!
Vi började springa, och saker verkade gå bra, tills vi kom till ett ställe där vi tvingades simma en kort bit för att komma vidare. Spybreak, Sagi och Shadow var snabbare än Saylo och var över ganska snabbt. Tyvärr lockade vi till oss en otrolig mängd pirayor som kom simmandes. Stackars Saylo som kom på efterkälken mötte en vägg av köttätande små monster! Hon kom precis upp på land, då hon livlös föll ihop på marken.

Spy, Sagi och Shadow fortsatte att springa, för fladdermössen var snart efter oss igen. Vi sprang igenom den mest fantastiska och vackra grotta av diamanter och is! Tyvärr kunde vi inte stanna och titta speciellt länge, utan fortsatte följa stigarna uppåt. Nu i efterhand inser jag att det var tack vare vår intensiva träning med löpning som vi tre lyckades springa ihop så länge. Till sist kom vi till en väldigt trång del av grottan, då vi plötsligt kände ett drag! Vi fortsatte en liten bit till, och kom tillslut upp till djungeln igen, via en gammal tunnel som någon byggt för länge länge sen. Som tur var så var vi nära en av stammarnas bosättningar, så vi kunde snabbt ta oss till säkerhet.

Uppdraget slutfört! Vi hedrar de som gav sitt liv för denna viktiga upptäckt. Deras liv ska minnas och hyllas för framtida utforskare!

Fotodokumentation
http://imgur.com/a/0CiGP
Användarvisningsbild
Saylo

Inläggav Saylo 23 nov 2016, 17:18

Stort tack för eventet! Var sjukt kul att springa runt som en grupp och skjuta med pistol ^^ (inte för att det blev så många träffar i början innan man lärde sig att sikta ;) ) Hade ingen aning om att det fanns en hel värld till under våra fötter.
Kan säga att hemligheten till att klara sig länge är att hålla sig bakom den som går först. Med bara 150hp och att man bara kan bära 120 när man är lvl 14 gör ju att man blir lite feg och långsam ;)
Ska se till och levla upp mig ordentligt tills nästa gång det blir event. Fler event önskas! :D
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 24 nov 2016, 12:28

Tack allihopa och ett extra tack till Spy! Var riktigt kul! :D
Hoppas på fler sånna utflykter. Nästa gång får Saylo ta täten! ;)

Återgå till "Diverse titlar"