For Honor

Spel utan eget forum
Alkemisten

For Honor

Inläggav Alkemisten 06 feb 2017, 19:40

Tänkte kolla om nån har sett/hört om denna lovande titel om man är mycket för PvP och mer taktiskt ej buttonmash PvP.
Inte hört så mycket om solo kampanjen utöver att man kan lira den solo och co-op.

https://www.youtube.com/watch?v=Aa4N_5CtUUc

Jag och polaren som lirat wow arena(tillbaks till starten i BC! \o/) samt andra pvp lir har tänkt att ge det en chans. Hört både negativt(Ubisoft) och positivt om det, skulle se om nå andra har den på radarn?
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Re: For Honor

Inläggav Subtractive 07 feb 2017, 07:22

Jag kan ju tillägga här att nu till helgen kommer en öppen beta genomföras. Så allt man behöver göra är att öppna uPlay och ladda ner spelet, för att testa innan man ev. köper det.

Körde det lite under den stängda betan och tycker det är helt okej, lirade lite för lite dock för att kunna ge en riktig åsikt. Spontant kändes det som en hybrid mellan Chivalry och någon form av arena brawler. Lite drygt att köra med mus och tangentbord imo, men är säkerligen en vanesak.

Testa på det i helgen! Jag kommer göra det igen, hojta till på Discord om ni vill lira lite ihop. :D
Användarvisningsbild
Rimfrost

Inläggav Rimfrost 08 feb 2017, 19:10

Jag är väldigt pumpad inför detta spel! Har förhandsbokat Gold Edition redan och ser fram emot morgondagens open beta!

Stridssystemet verkar väldigt lovande av vad jag sett än så länge! Av vad jag spelat kan jag närmst likna det vid Dark Souls, i och med att det är mest skicklighetsbaserat. Blir väldigt spännande att själv få testa det imorgon och övriga dagar under betan!

Jag och en polare tänkte göra ett lag och försöka köra lite större matcher i samlad klunga sedan när det faktiskt släpps. Vore kul om Vanheim gjorde något koordinerat försök på samma front!
VoGrandeur

Inläggav VoGrandeur 09 feb 2017, 12:49

Ska testas!
Användarvisningsbild
Rimfrost

Inläggav Rimfrost 09 feb 2017, 15:37

Det är dags, vänner! Discord kanal under General servern uppe!
Folk har anordnat en turnering under söndagen, alltså sista dagen för den här betan: https://go.battlefy.com/2qQnIvgdwzxF
Alkemisten

Inläggav Alkemisten 12 feb 2017, 19:25

Måste säga att det känns sjukligt lovande men för mig personligen var det lite för snävt.
Combat var verkligen trevligt trots att jag hört negativt om mus/tngbord men jag märkte inte av det.

Dock finns det risk jag plockar upp denna titel när den funnits ett tag men just nu för mig var det lite för lite även med en campaign, men som sagt, lär plockas upp senare... kanske vid en rea-kampanj =PP
Användarvisningsbild
Rimfrost

Inläggav Rimfrost 17 feb 2017, 23:04

Om det är någon här som börjat lira For Honor kan ni ju kika in här:
http://forums.ubi.com/showthread.php/15 ... 6bb185ca8b

Har dragit ihop en egen gemenskap i brist på annat.
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 19 feb 2017, 08:11

Rimfrost skrev:Om det är någon här som börjat lira For Honor kan ni ju kika in här:
http://forums.ubi.com/showthread.php/15 ... 6bb185ca8b

Har dragit ihop en egen gemenskap i brist på annat.

Kul! Hoppas du ihop ett gäng och får glädje av spelet. :)

Återgå till "Övriga spel"