Vanheimstyle - att spela tillsammans

Det senaste från Azeroth
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Vanheimstyle - att spela tillsammans

Inläggav Veila 13 sep 2016, 13:49

Hej alla Vaner!

Om några timmar är det två veckor sedan release och det är hög aktivitet i guilden, vilket är fantastiskt roligt! Alla spelar i sin takt, och även om det var lite hetsigt för några de första dagarna (Legion-semestern måste ju ge utdelning :P ) så upplever jag att alla spelar i den takt som passar dem. Och det är så det ska vara. Vissa tycker det är roligt att dinga 110 snarast möjligt, andra vill hellre levla i lugnare tempo och utforska och uppleva de olika zonerna utan något som helst tunnelseende.

Sammanfattningsvis upplever jag att vi landat i Legion och för många har utmaningarna börjat i endgame, dvs. Dungeons, Raids, World Quests och Suramar.
Det här inlägget handlar om vår fortsatta resa genom Legion tillsammans. Om vilken slags guild vi är och ska vara fortsättningsvis. Smekmånaden är över och för att vi inte ska glida ifrån varandra åt alla håll och kanter vill jag uppmuntra er alla till att hjälpas åt för att skapa grupper till de olika events som endgame i Legion erbjuder. Jag har sett flera som i guildchatten efterlyser roller som saknas till dungeongrupper och det är precis så det ska vara. Mer sånt! Alla är olika och vissa lägger ner många timmar om dygnet på att spela och andra bara ett par timmar då och då. Vissa fokuserar stenhårt på sin main och andra vill levla alts parallellt. Vi är olika, tycker om att spela på olika sätt och har kommit olika långt. Under spelets gång blir det därför naturligt att vissa personer spelar mer tillsammans. Det fungerar alltså ungefär likadant som irl. Man hittar ett gött gäng som man går på after work med varje fredag, men det hindrar absolut inte att man har roligt och umgås med resten av vänskapskretsen de andra dagarna. Precis som irl behöver man vara offensiv för att det ska hända saker. Och precis som irl behöver man vara inkluderande gentemot andra för att den där härliga gemenskapen ska bestå. Det är så den här guilden ska fungera.

Det finns dock en väldigt viktig skillnad mellan ingame och irl. Vi kan inte se varandra. Om jag går ut i lunchrummet på mitt jobb och ser Kalle sitta i ett hörn själv, då går jag dit och sätter mig och gör honom sällskap, för jag tror att det gör honom glad. I en guild kan vi inte se varandra på samma sätt, så om du sitter i ett hörn och känner dig ensam så är det inget som vet det. För ingen ser dig. Du har därför ett ännu större ansvar att haffa tag i någon och säga ”hej, jag är lite uttråkad och skulle må bra av lite sällskap, har du lust att köra igenom en dungeon med mig eller göra några world quests?”. Samma gäller faktiskt irl också, det är inte lätt att se någon som är ensam om man inte dagligen vistas i samma hus eller lokal. Nu tänker jag ta ett exempel från mitt privatliv, jag har nämligen en nära släkting som ofta blir sur på sina andra släktingar för att de aldrig hjälper henne med något. Och jag säger varenda gång att ”De hjälper dig inte, för de vet inte om att du behöver hjälp”. Vill man ha hjälp eller sällskap så måste man oftast be om det och själv se till att saker händer. Jag vet inte hur många vi är i guilden just nu men vi är väldigt många, och det är omöjligt att veta om någon känner sig utanför eller ensam. Så en uppmaning till er allihop: Känner du dig utanför – berätta det. Ta tag i mig eller någon av de andra officerarna och berätta. Vad det än är, om något hänt, ingame eller irl, om ni är ledsna, glada, arga, har pms, eller om någon betett sig illa. Det är lätt att man håller saker inom sig och då kan det gro till missnöje och att man inte trivs. Så vill vi inte ha det. Kom till oss istället så löser vi det tillsammans. Vi finns här för er, men vi kan inte lösa några problem om vi inte vet att de existerar :)

Jag avslutar det här inlägget med att tacka er alla för den härliga stämning som råder i guildchatten, på forumet och i discord. Och tack för allt ni gör som bidrar till den gemenskap och sammanhållning vi har. Det är ni som gör den här guilden till ett ställe man längtar till varje dag <3

/Veila
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight

Återgå till "World of Warcraft"