[Poll] Recording och streaming av raider/events

Det senaste från Azeroth

Är det ok om din röst förekommer på videos/streams av events i Vanheim?

Omröstningen slutade 25 sep 2016, 06:53

JA
15
100%
NEJ
0
Inga röster

Antal röster: 15
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

[Poll] Recording och streaming av raider/events

Inläggav Magrov 22 sep 2016, 06:53

God morgon!
Jag tänkte höra med er om vad ni tycker om att vi lägger upp videos/streamar våra events och då framför allt att vi lägger ut era röster så att de hörs i filmer på youtube. När det gäller film så kan man ju lyssna igenom allt så att man kan redigera bort om något "känsligt" sägs men en livestream är det ju lite annorlunda.

Jag gör så här att jag lägger upp denna poll där ni fyller i JA eller NEJ om ni känner att det är ok att er röst kan höras på videos/livestreams. Men om ni svarar NEJ vill jag att ni skickar ett PM till mig om vad som känns fel/jobbigt med det så kanske vi kan komma fram till en kompromiss.

Vilket som så är det i princip alltid någon som recordar videos så de kommer komma upp men det som det här gäller är alltså röst/pratspår i filmerna.
Bild
Användarvisningsbild
Skuggsidan

Re: [Poll] Recording och streaming av raider/events

Inläggav Skuggsidan 22 sep 2016, 12:07

Snacka om att det kommer att vara tysta raider framöver ;)
Bild
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 22 sep 2016, 12:16

Bra Magrov, jag hade inte ens tänkt på att det kan finnas folk som inte vill att deras röster hörs. Bra med en omröstning, och det är verkligen VIKTIGT att ni säger ifrån om det känns obekvämt för er på något sätt.

Hehe, vill man att folk ska prata "som vanligt" kan man ju stänga av ljudet, men det är ju inte lika roligt då :P

Jag vill också passa på att påminna er om att gå in på FB-sidan lite då och då, lägg gärna in sceenshots, videos, skriv inlägg mm. Det är ett av de bästa sätten att synas utåt och marknadsföra sig, och vi vill ju locka till oss fler medlemmar! Det är ju kanon om vi kan marknadsföra Vanheim på ett sätt som gör att folk därute både ser och hör vilken härlig stämning vi har när vi spelar tillsammans :)
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 22 sep 2016, 13:58

Ja. Bra Magrov att du tänkte på det!

För övrigt låter jag hellre bli att spela in, än att folk ska sitta och känna sig tvingade till att vara tysta för att de inte vill höras på youtube. Det kommer totaldöda den sociala biten med raidande och då kan jag lika gärna köra lfr. Så hellre noll film och mycket snack, än lite snack och massa film.

Och eftersom vi inte kom överens om någon lämplig bakgrundsmusik (eller.. Magrov kom inte överens..) så tänkte jag köra en liten tävling när/om jag laddar upp. Den som kan gissa spelet musiken kommer från vinner =) Vad säger ni om det?
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 22 sep 2016, 15:30

Om det står mellan att spela in utan röster (bara musik) och att inte spela in alls så röstar jag för att spela in :) Ett fantastiskt bra sätt att marknadsföra oss (med eller utan våra härliga röster) :)

Dessutom är det väldigt roligt att kunna se tillbaka på det vi uppnått tillsammans :)

Tävling blir kanon!! :D
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight

Återgå till "World of Warcraft"