Vanheim raiding växlar ned inför sommaren

Det senaste från Azeroth
Användarvisningsbild
Avastrath

Vanheim raiding växlar ned inför sommaren

Inläggav Avastrath 01 jun 2017, 19:40

Vanheim raiding tar vad vi skulle kunna kalla ett tidigt sommaruppehåll, dock utan ett totalt uppehåll. Detta med anledning av att det då är sommar, men det är också en något tidig nedväxling då Tomb of Sargeras släpps mitt i sommaren, och då vill vi vara redo och taggade, och inte raidtrötta! Det har dessutom kommit in en del meddelanden om att folk är lite trötta på Nighthold, somliga vill ta ett personligt raidbreak etc. Och det är naturligtvis helt ok!

I praktiken innebär det att onsdagarna ligger fast med HC Nighthold, söndagarna lägges flytande om vi har fler bossar kvar att ta ned i HC, och torsdagarnas alt-raids lägges på is tills vidare.Detta innebär alltså att raidledningen inte kommer lägga tid på att organisera något på torsdagarna – men skulle någon vilja få upp ett event i kalendern då om raid i alla fall – säg ifrån så löser vi det. Jag personligen kan absolut tänka mig en normal Nighthold (eller annat) om tid finnes en torsdagskväll.

Utöver detta så lättar vi tillfälligt lite på reglerna för alts i våra ordinarie raids (alltså då HC Nighthold) då vi fått in många frågor om att få ta med alts. Denna ändring kommunicerades dock ut i raidprat för ett tag sedan, och vi skulle naturligtvis varit tydligare med det och fått upp en forumpost om det redan då. Kort sammanfattat: alts tillåts i våra ordinarie raids om det finns utrymme för det i gruppkompositionen. Säg till oss i raidledningen i tid om ni vill testa på en alt, så ser vi hur det ser ut vid raidstart.

Vidare har det också uttryckts en vilja att testa på de första bossarna i Nighthold på mythic fler gånger. Tillåter gruppkompositionen det och om intresse finnes, så fortsätter vi testa mythic lite kort på onsdagarna.Då naturligtvis som regel på våra mains om det inte finns en väldigt bra anledning att rotera in en alt.

Have a pleasant wow-summer! =)
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Frankeb

Re: Vanheim raiding växlar ned inför sommaren

Inläggav Frankeb 03 jun 2017, 17:28

Eftersom äkta raids tas bort borde jag kunna va med på hc Nh? Vill hinna med det innan nya raiden. Har ju 892 i i level // Sewox
Användarvisningsbild
Avastrath

Re: Vanheim raiding växlar ned inför sommaren

Inläggav Avastrath 04 jun 2017, 08:42

Sewox, vi kan väl göra som så att du följer med på de tre första i HC på onsdag, så ser vi därefter? Så har vi gjort med andra (mig själv inkluderad när jag bytte main), och idén är ju då att man ska överleva, leverera typ 400k dps och så att säga trovärdigt kunna bära sig själv även på resterande bossar så att vi inte kör fast direkt på spellblade eller liknande.

Funkar ok?
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk

Återgå till "World of Warcraft"