Våra raiddagar

Det senaste från Azeroth
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Våra raiddagar

Inläggav Veila 04 dec 2017, 09:03

Ett förtydligande gällande våra raiddagar...

Vanheim anordnar raids 2-3 dagar i veckan. Ordinarie raiddagar är onsdagar och torsdagar. När raidteamet går upp i HC, schemalägger vi normal på söndagar.

Vi har tidigare haft frågan om extraraids utöver de schemalagda dagarna uppe för diskussion. I officersgruppen har det då bestämts att extrainsatta raids kan planeras in om vi kört fast och behöver mer träning. Till exempel på sista bossen för att vi varje raid får för lite tid att nöta svåra bossar mot slutet av kvällen.

Anledningen till att vi bestämt såhär är helt enkelt för att många inte har tid/lust/ork att raida 3-4 dagar i veckan. De som bara kan raida på ordinarie raiddagar missar då progress vilket är dåligt för gruppen och gemenskapen. Jag förstår att många tycker att personlig progress går före gruppen, men när vi planerar in raids så gör vi det med gruppen som helhet i åtanke. Därför vill vi inte att spelare ska känna att de måste raida 3 dagar i veckan för att få vara med på progressbossar.

Det är helt förståeligt att när det går bra i raiden så vill man ta ner fler bossar och cleara. Helt naturligt. Men Antorus har precis öppnat och Vanheim är inte en guild som har bråttom. Vi behöver inte hetsa fram en extra raiddag första veckan när vi tagit ner flera nya bossar. Vanheim tar ner progressbossar på ordinarie raiddagar. Extraraids läggs in i undantagsfall när vi kört fast. Jag hoppas att alla respekterar detta och förstår varför vi bestämt såhär. Om något är oklart så får ni gärna fråga mig.

/Veila
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight

Återgå till "World of Warcraft"