Vanheims spelkultur

Det senaste från Azeroth
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Vanheims spelkultur

Inläggav Veila 30 maj 2018, 14:00

Det pratas mycket om team på arbetsplatserna nu för tiden. Det pratas om tillsammans. Men varför är det bättre att arbeta tillsammans, när det fungerar bättre om man inte behöver ta hänsyn till någon annan utan man kan göra sina uppgifter själv? Jag tror det är viktigt att vi funderar på varför vi behöver jobba oss framåt tillsammans.

I Vanheims raidteam är vi många personer som strävar mot samma mål. På den resan är det viktigt att ha koll på de tre delarna jaget, lagetoch uppdragetoch glöm aldrig att laget går före jaget. I början kanske man tycker att det låter konstigt, men det är egentligen självklart. För att vårt uppdrag (ta oss igenom raidinstansen) ska fungera så måste mitt uppdrag vara tydligt så att jag vet vad jag ska göra tillsammans med mina medspelare. För att vi ska nå vårt mål krävs inte bara mitt arbete utan mångas arbete för att vi ska lyckas.

Det brukar vara lätt att förstå när man tillämpar det på idrotten. Uppdraget är tydligt, vinna matchen. Det är lagets resultat som är det viktiga och inte enbart min enskilda prestation, dvs vi har olika roller att spela för att vinna matchen. Det handlar om att göra varandra lite bättre genom att ställa upp för varandra och lita på att vi alla sköter våra olika roller och om någon misslyckas i att spela sin roll, så hjälper vi varandra om vi vill vinna matchen.

Om vi vill uppnå målet eller vinna matchen kan vi det om vi bara vill och gör det tillsammans genom att hela tiden ställa upp för varandra.

Det är så vi bygger och upprätthåller Vanheims spelkultur.

Glöm inte att anmäla dig till Vanheims raidroster inför BfA:
viewtopic.php?f=21&t=824

/Veila
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight
Hydman

Re: Vanheims spelkultur

Inläggav Hydman 30 maj 2018, 14:07

*Thumbs up

Återgå till "World of Warcraft"