[RAID] The Emerald Nightmare (TEN) Normal Onsdag 21/9 - 20:00

Våra gruppaktiviteter
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 13 sep 2016, 13:56

Greetings VANHEIM!
Nästa vecka smäller det! På onsdag den 21/9 släpps den första raiden i Legion och den heterThe Emerald Nightmare. Spänningen är så olidlig att Magrov inte kan sitta still i sin skrivbordsstol och jag hoppas ni alla är med mig på det här mycket speciella evenemanget; VANHEIMs FÖRSTA RAID!

Detta blir vår premiärraid tillsammans på flera viktiga sätt. För det första så är det som sagt den första organiserade raiden Vanheim utför i något spel. För det andra är det den första i Legion med nya vapen, färdigheter och ny maxlevel. Den tredje nya punkten är att det är vår absolut första riktiga horderaid! FOR THE HORDE! Vidare (och den här är den viktigaste punkten för oss som varit med och startat VANHEIM) den första stor prövningen vad gäller att raida med den nya antielitism och progressfilosofin!

Den sista punkten ovan kommer nästan helt säkert kännas ovan och kanske till och med lite obekväm men likväl finns det inget viktigare för vår framtid som VANHEIM! Jag och de andra i staben har största förtroende för att vi ska klara det tillsammans och hoppas på ert fulla stöd.

Nåväl vad gäller nu för raiden på Onsdag?

Till att börja med har vi inget itemlevelkrav. Det vi har är en rekommendation och den är ditt verktyg för att du skall få maximalt skoj under vår raid. Läs igenom de få punkterna nedan och om du undrar över något är du varmt välkommen att prata med mig så skall jag försöka förtydliga till den bästa av min förmåga. En rekommendation är per definition inte en regel eller ett krav utan en fingervisning. Det betyder att når du inte hela vägen fram på alla punkter gör det absolut ingenting. Når du inte fram på någon av punkterna så är det bra att fundera på hur det påverkar din möjlighet att ha skoj.

För låg gearnivå kan till exempel göra att du dör av saker som med en lagom hög nivå bara hade skadat dig; ett exempel är längre fall, eld på marken etc. Striden är byggd och dimensionerad efter att du ska ta mycket skada men inte dö men du dör iaf för att du har lite kvar att utrusta din karaktär med. Vi kommer inte att hindra dig att vara med men jag vågar lova att du själv kommer att ha det ganska begränsat kul och kul är det vi vill att du ska ha!

Så, lite mer konkret, vilka är då våra rekomendationer för att vara med och raida på Onsdag? Här kommer de! Är du beredd?
  • -Prova och ta dig igenom de flesta av de HC (heroic) dungeons som finns
    -Samla ihop gear så att du har en samlad nivå på över 825
    -Ha gärna låst upp din tredje relic
That's it! No more. No less

Tunga regellistan
Nu kommer dock den tunga regellistan som ALLA MÅSTE läsa, förstå och följa. Utan undantag! Håll i dig!
  • - Inga nedlåtande kommentarer om andra spelare
    - Uppmuntra andra så att de känner sig stöttade att vara med
    - Var positiv
    - Var generös och omtänksam
    - Hjälp varandra!
    - Meddela mig eller annan officer om du känner att något är knas
    - Se till att HA RIKTIGT RIKTIGT SKOJ!
Jag kommer att lägga upp raiden i kalendern under dagen och det är väldigt bra om ni signar med den karaktär ni önskar delta med. Var dock beredd på att det finns begränsat antal platser i vissa roller så att om du är healer till exempel är det bra att ha en alternativ roll (DPS) redo om vi får för många healers.

Jag finns i Discord varje kväll fram till raid så kom in och prata med mig om ni undrar över något! Behöver du sällskap att köra dungeons ropa på mig eller någon annan officerare så ska vi försöka få till några grottbesök!

//Magrov
Bild
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 13 sep 2016, 13:56

Truppen så här långt ser ut som följer nedan. Vi behöver två healers till och eftersom vi är väldigt meleetunga så är det trevligt med lite fler RDPS. Det finns många spelare som signat tentative men som jag skrivit innan så räknar jag dem som osignade till dess att jag får klart besked om de dyker upp eller inte. Det betyder att truppen kan förändras snabbt. Det finns totalt 30 platser så det finns 15 kvar nu. Skynda att signa i kalendern! Har ni inte fått invite för att ni kommit med senare, dingat efter att jag skickat ut invites eller av annat skäl hojta på mig så fixar jag direkt!

Tanks
Magrov (Warrior)
Dödsvrivel (DK)

Healers
Feine (Shaman)
Rokkenz (Shaman)
Holyfritjof (Priest)
OldChamp (Monk)

MDPS
Skirgy (Enh Shaman)
Tufu (Rogue)
Gravskuggan (DK)
Grimner (Demonhunter)
Hamug (Enh Shaman)
Meraktor (Enh Shaman)
Hubbabubba (DK)
Aethelen (Paladin)

RDPS
Baldvin (Hunter)
Bergic (Mage)
Kazlik (Warlock)
Trillian (Warlock)
Veilah (Hunter)
Bild
Användarvisningsbild
Skuggsidan

Re: [RAID] The Emerald Nightmare (TEN) Normal Onsdag 21/9 - 20:00

Inläggav Skuggsidan 13 sep 2016, 16:38

Herrejeflar va de kliar i raidfingrarna nu , ska bli så jädra sköjj !! :D
Bild
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 13 sep 2016, 16:46

Åh vad skoj!
Jag tror inte jag hinner spela tillräckligt för att nå den nivå som jag känner mig bekväm med, men jag ska försöka!
Användarvisningsbild
Tufu

Inläggav Tufu 13 sep 2016, 17:35

detta har vi sett framemot väldans länge :D
Bild
Vrivel

Inläggav Vrivel 13 sep 2016, 20:03

Min Blod Död Riddare har aldrig varit mera redo!
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 14 sep 2016, 08:27

Åh vad skoj!
Jag tror inte jag hinner spela tillräckligt för att nå den nivå som jag känner mig bekväm med, men jag ska försöka!
Har du tid i helgen kanske vi kan köra lite World quests så du får geara upp lite? :) Och om du känner dig redo för nån mythic dungeon kan du få ta min plats i grupp A nån dag när det passar så du får chansen att geara upp ännu mer :)
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 14 sep 2016, 12:42

Åh vad skoj!
Har du tid i helgen kanske vi kan köra lite World quests så du får geara upp lite? :) Och om du känner dig redo för nån mythic dungeon kan du få ta min plats i grupp A nån dag när det passar så du får chansen att geara upp ännu mer :)
Åh vad snällt! Möjligen lördag runt lunch (12-14), men beror helt på när barnet vill sova (helgerna kan bli lite sisådär). Jag hojtar isåfall på discord. Annars så är det vecka 39 som gäller. 8-)
Har även blivit erbjuden craftade delar av snälla individer. :)
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 14 sep 2016, 13:42

Åh vad skoj!
Åh vad snällt! Möjligen lördag runt lunch (12-14), men beror helt på när barnet vill sova (helgerna kan bli lite sisådär). Jag hojtar isåfall på discord. Annars så är det vecka 39 som gäller. 8-)
Hehe, lördag runt lunch är jag på Ikea i Gävle :P För mig är det kvällstid som är enklast att få tid vid datorn ;)
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight
Användarvisningsbild
Avastrath

Inläggav Avastrath 14 sep 2016, 14:35

Hehe, lördag runt lunch är jag på Ikea i Gävle :P För mig är det kvällstid som är enklast att få tid vid datorn ;)
Jag hade gärna följt med då jag verkligen behöver geara upp. Skulle vi inte kunna ha lite "prepare for raid"-events där vi försöka geara upp lite så att fler kan känna sig bekväma med att trilla in i raidandet? Iofs går ju bra att syssla med att geara upp på egen hand med, men vi får ju fortare in fler i raids om vi hjälps åt att geara. Än så länga kan jag inte erbjuda mycket mer än att dipsa eller tanka normals, och eventuellt heroics inom kort, men det finns ju säkert de som behöver börja där med..
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk

Återgå till "Events"