[Guild] Gathering Grande Event (GGE) 28/11 -- 4/12

Våra gruppaktiviteter
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

[Guild] Gathering Grande Event (GGE) 28/11 -- 4/12

Inläggav Magrov 24 nov 2016, 15:35

Hejsan på er alla Vanheimare,
Sitter här i höstvärmen och tänker på blommor. Sådana där fina som man kan sitta under ett altangolv och smyglukta på för att de ger en sådana där lyckokänslor i kroppen. Just de blommorna finns det många av i Azeroth och särskilt väldoftande är de på Broken Isle. Bara för att jag tycker om de här blommorna (nej inte för att de är mer beroendeframkallande och dyrare än Ancient Mana) så tänkte jag skapa en semiweekly quest:

!Gathering Grande Event
Period: 28 November - 4 December
Questgiver: Magrov

Jag ger alla guildmedlemmar i uppdrag att samla ihop så mycket blommor, ores och skins ni kan under en vecka. Dessa skall staplas upp snyggt och prydligt i guildbanken och användas för framtagning av Potions, Flasks och gear för äventyrare i guildet. Följande gäller:

När vi startar ger varje resurs av type skinn EN (1) poäng, ore ger TVÅ (två) poäng, blommor ger TRE (3) poäng och speciella resurser ger 5. Varje dag klockan 22:00 räknas saldo ihop och om någon resurs halkat efter i insamlandet ges den en till tre bonuspoäng nästföljande dag. Detta är till för att få en så jämn ihopsamling som möjligt. Det är också möjligt att en resurs blir så populär att den ger noll poäng nästa dag. Se därför till att kolla dagens poängsort INNAN ni börjar samla.

Speciella resurser: Starlight Rose, Färdiga Flasks och Potions samt 375 mat.

Reward:
1:a pris - Värdet (i guld) av en Blizzard Token av den 5/12
2:a - 5:e pris - 10 Flasks, 25 potions och 10 mat av en sort som passar spelaren
6:e pris - En ros i #dagensros (kan tilldelas flera spelare)

Resurser som samlas ihop ges eller skickas till Magrov för bokföring. Det dagliga saldot och allas poängställning kommer publiceras i Discord varje dag (undantag kan ske om det är raid eller så).

Ej tillfrågade men troliga funktionärer i tävlingen är såna däringa officerare (Magrov !== officerare)

Kämpa väl!

//Magrov
Bild
Användarvisningsbild
Avastrath

Re: [Guild] Gathering Grande Event (GGE) 28/11 -- 4/12

Inläggav Avastrath 24 nov 2016, 21:32

Funktionär Aethelen / Knoques anmäler sig!

(...vad ska jag göra? Utöver att lägga en spelkväll på min gathering-drådde och bli mer än level 100 någon gång.)
Aethylon - Rogue | Aethelen - Paladin | Avastrath - Warrior | Pleasurepurr - Monk
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 28 nov 2016, 09:11

Knoques skrev:(...vad ska jag göra? Utöver att lägga en spelkväll på min gathering-drådde och bli mer än level 100 någon gång.)

Om någon postar resurser till dig så anteckna vad de skickar så samkör vi på kvällarna för att se vad vi fått ihop. Det finns en ny flik i guildbanken där vi kommer att lägga in allt vi får in men lägg bara in där EFTER att du antecknat exakt vad som skickats och när det skickades så att rätt poäng blir applicerad.
Bild
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 02 dec 2016, 10:49

MÅNDAG
Bild

TISDAG
Bild

ONSDAG
Bild

TORSDAG + FREDAG
Bild

LÖRDAG
Bild

SÖNDAG
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 05 dec 2016, 11:19

Stort tack för bra event! Hoppas på fler av detta slaget. Att kunna ha en vecka på sig med att bidra gillas. :)
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 05 dec 2016, 13:33

Härligt med så många deltagare! Bra jobbat och det kommer generera en hel massa nytta för guildet!

Slutresultat

1:a pris VOGRANDEURmed 5352p

2:a pris MALMISmed 4829p

3:e pris BERGICmed 2256p

4:e pris CAARMA med 1987p

5:e pris ORCADESmed 1800p

1:a pris delas ut så fort token:et är sålt och guldet trillar in. Tokenpriset den 6/12 var 101856g. 2:a - 5:e pristagarna hör av er till mig med vad ni vill ha för FOOD, FLASKS och POTIONS så skickar jag ut dem så fort de "byggts".

Återigen jättetack för ett så fint deltagande, BRA JOBBA ALLIHOP!
Bild
Wilmella

Inläggav Wilmella 05 dec 2016, 21:26

Grattis! Bra jobbat :-)

Återgå till "Events"