Ranked Battles - vägen till Rank 1

Från frontlinjen i WoT & WoWs
Användarvisningsbild
Doctor_Oda

Ranked Battles - vägen till Rank 1

Inläggav Doctor_Oda 15 nov 2016, 09:34

Femte säsongen av Ranked Battles är över och jag lyckades i slutändan komma till rank 1. 8-) Vägen dit innehöll dock några farthinder och jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

* Vägen till rank 5 är rätt så tacksam om man är en hyfsad spelare. Försök komma hit så tidigt som möjligt. Många fina belöningar på vägen och ju tidigare, desto bättre spelare i båda lagen.

* Från rank 5 och uppåt börjar det gå långsammare. De riktigt duktiga spelarna finns här. Halvvägs genom säsongen har dock många mediokra spelare (som jag) kommit upp hit och matcherna har en tendens att kunna bli rätt ojämna. Varning för frustration. :shock: Efterhand försvinner dock de duktigaste upp till rank 1 och det blir jämnare och roligare matcher mot slutet av säsongen.

* Lagarbete är A och O. Om ditt lag inte stöttar dig på det sätt som du vill är det ditt ansvar att överleva. (en kapten ansvarar över sitt skepp).

* Kommunicera. Det lönar sig, när det bara är sex andra medlemmar i laget blir man rätt förvånad över hur bra det kan fungera.

* Förlorar man flera matcher i rad bör du ta en paus. Frustration gör dig inte till en bra spelare.

TL;DR
Spela gärna ranked, det är värt det. Sjunker du är det ditt fel. Om du blir frustrerad, ta en liten paus och se om det blir bättre senare. Är du mitt i säsongen och matcherna är ojämna, vänta några dagar/någon vecka och se om det blir bättre.
Användarvisningsbild
Paiko

Re: Ranked Battles - vägen till Rank 1

Inläggav Paiko 15 nov 2016, 11:16

GRattis Oda! välkommen till Rank 1 klubben :D
Användarvisningsbild
Doctor_Oda

Inläggav Doctor_Oda 15 nov 2016, 14:34

Paiko skrev:GRattis Oda! välkommen till Rank 1 klubben :D

Tack! Lite av ett skrytinlägg är det ju, men kanske kan det uppmuntra någon mer att göra ett försök. :D
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 15 nov 2016, 14:39

Synd bara att flaggan man får inte ger nåt :( så jag visar ju den aldrig. alpha flagga ftw :D
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 25 nov 2016, 14:31

Grattis Doc :)
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 26 nov 2016, 09:18

Vet inte om uppmuntra är rätt ord, Snarare nerver av stål! :D

Återgå till "Wargames"