Japanska DDS

Från frontlinjen i WoT & WoWs
Användarvisningsbild
Larsviking

Japanska DDS

Inläggav Larsviking 23 nov 2016, 21:50

NY info:

http://worldofwarships.eu/en/news/commo ... rs-widget/

liten sammanfattning av MJ

vart lite paff men nya gunboaten på teir 8 verkar nice !
Användarvisningsbild
Berrserkr

Re: Japanska DDS

Inläggav Berrserkr 24 nov 2016, 20:55

Jo, den ser jag fram emot och det finns kanske någon till men på det stora hela så är det ingenting som jag blir upphetsad över.
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 24 nov 2016, 21:14

Delar Berras åsikt, ska bli kul med nya skepp, men inget jag direkt blir så upphetsad av. kommer nog testa tier 8, resten låter jag nog vara.
Angående den nya infon. så är det samma vi alltid har vetat, dock har dom bytt plats på Minekaze - Mutsuki men behåller mer eller mindre samma stats som innan,

Ser dock fram emot Graf Spee premium skeppet. :D
Användarvisningsbild
Berrserkr

Inläggav Berrserkr 25 nov 2016, 19:17

Lite mer info om hur trädbytet kommer att fungera. Det verkar som att det är en bra idé att ha de skepp som ändras. Kanske de andra också.

"Well, this question seems to pop up a lot and it saddens me to see that people do not recall previous shifts in the tech tree (after all, with this update Kagero will just return to her rightful place on tier VIII, where she was in the beginning... And Fubuki gets to HER rightful place as first "Special Type" destroyer and cause of panic in other navies)...

So while the full compensation scheme is generally a nice wall of text, it all boils down to:
  • You keep the tier – and get some goodies on top depending on what you already have.
  • If you have a ship that is being moved in your port, you get both the ship in her new tier and her replacement.
  • All upgrades, camouflages etc. will be removed for free and put into storage.
  • If you have a permanent camouflage on that ship, you will get permanent camouflages both for the ship in her new tier and for her replacement.
  • Example: You have Hatsuharu (VII) with permanent camo. After patch, you will have Hatsuharu (VI) and Akatsuki (VII), both with respective permanent camo."
http://forum.worldofwarships.eu/index.p ... try1449730
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 26 nov 2016, 09:17

Skönt att dom fortsätter som vanligt och ger samma tier för tier. nu känns det redan bättre att faktiskt ha sparat på dom japanska DD gratis gunboats ftw! ;D
Användarvisningsbild
Berrserkr

Inläggav Berrserkr 28 nov 2016, 10:39

Eftersom jag inte riktigt orkar reda ut vilka skepp man skall behålla för att få så mycket som möjligt så köpte jag tillbaka alla, lol :)
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 28 nov 2016, 15:17

HAHA! helt rätt! det drabbar igen fattig :D gjorde samma sak, dock har jag bara upp till tier 8. så kom billigt undan :P
Användarvisningsbild
Larsviking

Inläggav Larsviking 02 dec 2016, 09:28

Besviken på nya båtarna då jag inte insett att dom fick mer eller mindre nerfs.

Men kan förstå vad som händer samma sak alla youtubare snackar om det.

Japsarnas DD har varit mer eller mindre one trick ponnys
och nu vill dom försöka ge dem lite mer smak.

Dock vart det nog kanske lite väl mycket nerf på stealth och torpsen för DDs mellan teir vi - viii
har inte testat ix än men de flesta andra verkar nerfade i range och lite små buffar på AA och kanonerna.

Återgå till "Wargames"