Vanheim Operation Förordning

Det senaste från galaxen
Dailly

Vanheim Operation Förordning

Inläggav Dailly 20 sep 2016, 07:27

Swtor operations kommer köras fredag och tisdag till att börja med. Republic ops på fredag och Imperial på tisdagar.
Klockslag 20.30 eller tills annat önskemål kommer.

Uttagning är först till kvarn – och enda tillfället vi har förtur råder är om vi inte blir färdiga med opsen och vill fortsätta med samma ops nästa tillfälle.

Det uppskattas att de som har flera gubbar och kan tänka sig att signa med flera som alternativ så vi lättare kan sätta ihop en grupp med rätt specs.

Enda kravet för att delta är att din toon är level 50. Inget gear krav och inget dps krav, så har du en level 60 token så är det bara att komma och opsa med det gear du börjar med.

De operations vi främst kommer att köra i början för att klämma och känna på grupperna och samla gear för nya är;

Eternity Vault

Karaggas Palace

Explosive Conflict

Dessa tre operations får anses som ”de lättare” och jag tror nog att vi skulle kunna testa på HM ganska tidigt.
Explosive Conflict är ganska klurig för att räknas in till de lätta men tror att vi kan knäcka den ändå.

Terror from Beyond
Scum and Villainy

Dessa två är ett kliv upp på svårighetsskalan (vad jag minns) där det krävs timing och hyffsat trimmade spelare. Men har vi kört de första på HM så sitter snart även dessa bossar som troféer på våra väggar.
Men visst plugg på mekaniker är att föredra innan man kör.

The Dread Fortress

The Dread Palace

Dessa två är nog på samma svårighetsgrad som de två ovan men plockar ändå in dem i egen grupp.
En del kluriga mekaniker speciellt på HM sätter dem ett litet hack upp.

The Ravager

Palace of Hate

Dessa två ops är verkligen i en klass för sig. Jag har heller inte nött dem särskilt mycket själv heller utan låter andra orda mer om det.

Men utan tvekan ruskigt svåra ops.
Användarvisningsbild
Frankeb

Re: Vanheim Operation Förordning

Inläggav Frankeb 20 sep 2016, 08:20

Låter skit bra :) gillar att det är på fredagar , då kan oftast jag vara med :) nu är min commando Healer oxå, så den gubben som är med i Vanheim är healer .)
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 20 sep 2016, 08:43

Än så länge har jag bara 1 healer på repsidan, men skulle det behövas någon gång, kan jag ju komma med den även om hon inte är i Vanheim. Men vi verkar inte lida brist på healers på repsidan ändå...

På Impsidan har jag bara dipsare, utom Ayrehnn, som är på levlingsstadiet, och han blir healer. Jag har dipsare på impsidan och funderar på att ta över åtminstone en av 65:orna till Vanheim. Troligen blir det en av mina BH:s.....sen får vi se med tiden....har en sorc som i alla fall har 4-set bonus, kan vara bra att ha i bakfickan....kan ju tänkas att jag plockar över fler av imp-gubbarna med tiden

tyvärr har jag ingen tank, började levla en vanguard, men det blev så seeeegt....och jag är nog för feg för att våga tanka...

angående opsarna, så bör man ändå tänka på att EV är inte jättesvår i sej i HM, men första bossen är ganska dps-krävande.....

ska bli skoj att börja geara upp minst 1 av mina impar med Vanheim!
Senast redigerad av Aalinah 20 sep 2016, 09:58, redigerad totalt 1 gång.
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer
Dailly

Inläggav Dailly 20 sep 2016, 09:24

Och du får gärna komma med mer info på opsarna Aayela!
Jag har som sagt inte opsat regelbundet sedan 55 tiden :p
Kört en del casual bara.

PMa eller skriv här så redigerar jag mitt första inlägg.
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 20 sep 2016, 10:09

Jag tror vi ska sikta in oss på att först se till att alla har setbonus, innan vi går in på HM. Första bossen är som sagt ganska dps-krävande och det är tajt till enrage på HM.

Även minfältet i EC är dps-krävande, även i SM, men vi kommer att fixa det så småningom, vi betar oss igenom det hela!

Men vi måste nog kunna krypa innan vi lär oss gå, så låt oss fokusera på att köra SM-opsar, och geara upp först. Annars är din indelning med svårighetsgrad spot on.

Vi vet ju heller inte hur det går, innan vi provat....
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer
Dailly

Inläggav Dailly 27 sep 2016, 20:30

/cjoin Sweraid

är chatt kommando som vi kan använda för tex pugs i ops eller fp. Andra svenska guilds använder det med.

Återgå till "Star Wars the Old Republic"