Custom LFG-chat för alla svenska gillen

Det senaste från galaxen
Användarvisningsbild
pehwraah

Custom LFG-chat för alla svenska gillen

Inläggav pehwraah 27 sep 2016, 21:25

Hej på er

De flesta av er känner inte mig och jag är ärligt talat mest aktiv i mitt gille Swedish Fork Lords sen 3 år tillbaka. Vi har ju en del svenska guilds på servern nu och de är alla fokuserade på lite olika saker. Det är ju bra också, passar inte en guild finns det ett annat som kanske gör det. Men en nackdel med detta är att vi blir lite isolerade från varandra. Här kommer en lösning som ska råda bot på det.. med er hjälp ^^)

Jag är initiativtagare för Custom-chatten Sweraid och den är till för att skapa lite kontakter mellan serverns svenska guilds. Det underlättar att hitta spelare till events samt att de som signat för raid med sin guild men som inte fått plats ändå kan få plats om en annan guild söker folk. Det underlättar också vid spontana events och raids och kan skapa mer samarbete guilds emellan. Det är tanken i alla fall ^^). Allt för att slippa pugga också ;). Alla slags LFG är lämpliga. Jag använder den tex för att leta folk för olika DvL-achievments eller bara lite snabba heroics.

För att kunna utnyttja denna chat på bästa sätt vore det jättebra om vi alla kunde hjälpas åt att sprida informationen, och främst att joina chatten med alla era karaktärer förstås :). Det får jättegärna spridas i /general att det FINNS en chatt för svenskar, dock får inte namnet skrivas i annat än /whisper då det för enkelhetens skull inte krävs ett lösenord för att joina. Chatten har samma namn på rep såväl som imp men man kan fortfarande inte snacka med motsatt faction.

I ingame chatten skriver du:
/cjoin Sweraid

Då är du med i chatten med den karaktären. Jag rekommenderar att du byter färg på chattexten. Högerklicka på en chattabb så hittar du nog hur man gör ^^).

De andra gillena som nu använder denna chat är på Republic: Friskyttarna och Swedish Armed Forces, och på Imperial: Swedish Fork Lords och Ruthless SWE.

Enda regel är att man inte får använda chatten för att försöka rekrytera spelare från andra guilds.
Dailly

Re: Custom LFG-chat för alla svenska gillen

Inläggav Dailly 27 sep 2016, 21:43

Bravo!

Återgå till "Star Wars the Old Republic"