5.0 KOTET info

Det senaste från galaxen
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

5.0 KOTET info

Inläggav Aalinah 18 okt 2016, 23:16

Galactic Command Overview Livestream: Mon, October 17

Vad som togs upp under streamen:

Uprisings
Galactic Command
Dark vs Light
Promotions
KOTET/KOTFE chapter&allmän information

KOTET/KOTFE chapter&allmän information

Under KOTET så kommer vi inte få ett kapitel i månaden. Vi kommer få 9 kapitel att börja med precis som i KOTFE men efter det så blir det istället en paus och efter ett antal månader får vi en hög med nya kapitel att ta oss igenom. I luckan där emellan så kommer vi istället få mer Group Content - Uprisings (vi kommer gå in mer på Uprisings senare).
De nämnde även ytterst kort att de hade mål på att göra 8-man content (stora Uprisings? Warzones? OPS? verkar kul i vilket fall som helst), men lovade inget. Detta sa de i alla fall, och jag tycker det låter mycket lovande "... still a huge focus on story, the story-telling is the really important part, but once you're done with that we really want to bring this new group-content and repeatable content back to the game after this expansion. So that will be our focus once we ship Knights of the Eternal Throne."

De lovade att detta skulle tas upp mer djupgående vid Januari i en stream.

Alla subscribers vid 2:a december får tillgång till KOTET, vilket innebär:

5 nya lvls, taket höjs till lvl 70
En token som fungerar som lvl 60- ELLER lvl 65-token, alltså kan du starta en ny karaktär från KOTFE eller KOTET
Nya klass abilities
2 nya planeter, 1 helt ny för Star Wars världen och 1 som bara är ny för SWTOR men som vi kanske hört talas om tidigare
Uprisings
Galactic Command
Repeterbara KOTFE&KOTET kapitel på 3 olika svårighetsgrader (under tiden som man lvlar upp så får man inte spela svåraste svårighetsgraden)
9st nya kapitel

Dark vs Light

Tar slut den 29:e november
Vinnande sidan bestäms den 15:e november, då får vi reda på vilken companion som delas ut till de som nått Eternal Level
Dubbel EXP tar också slut vid den 29:e november

Promotions

Shae Vizla companion - var subscriber 25:e oktober

Rapid Recon Walker - var subscriber 27:e november
Early Access (startar 29:e november, 3 dagar före release) - var subscriber från och med 25:e oktober till 27:e november

Uprisings

Uprisings är 4-man uppdrag som ska vara "fast paced combat" i 3 olika svårighetsgrader. Vid release kommer vi få Uprisings och vid januari så var målet att kunna släppa ut några fler Uprisings. Detta ska hålla oss sysselsatta under kapitel-pauserna. Mer information om Uprisings får vi i en annan stream.

Galactic Command

Här är den riktigt stora nyheten! Galactic Command (GC)!
I korta drag så är det:

Ett nytt interface som endast subscribers som är lvl 70 kommer åt
Vi kan köa upp till Warzones, OPS, Flashpoints och Uprisings igenom detta interface
Vi kommer ha ett ranking system i GC
Nästan allt vi gör i spelet (när vi nått nivå 70 och är subscribers) ger poäng så att vi kan ranka upp i GC
Varje gång vi rankar upp GC så får vi Command Crates vilket ger oss gear/cosmetics/schematics/blingbling

Målet med det här nya interfacet är att spelare som når endgame lättare ska förstå vad som finns att göra. Det ska alltså bli lättare för oss att progressa i spelet när storyn har tagit slut. Aktiviteter som dailies, heroics, warzones, uprisings och OPS ger CXP (Galactic Command EXP) vilket i sin tur ger oss Command Crates. Det kommer finnas dagliga bonusar på olika aktiviteter för att få alla spelare att komma ut ur sina "comfort zones" och testa på lite PvP eller lite OPS.

Man ska kunna få lite mer personliga character frames som bevisar hur långt man kommit i GC. GC är INTE legacy wide, utan man har olika rankar på olika gubbar.

Det kommer också att finnas Dark vs Light i GC, inte som event med rewards utan som ett ständigt server "krig" mellan ljusa och mörka sidan. Mer om detta kommer i en stream snart.

Command Crates

Detta kräver en egen del för detta kommer bli vårt nya sätt att geara upp på! Varje gång man rankar upp i GC så får man Command Crates vilket ger oss bättre och bättre gear ju högre rank vi når.

Alltså: Spela allt möjligt -> ranka upp -> få crates -> få gear.

Prio OPS kommer försvinna. Kristaller som vi handlar för nu kommer också försvinna. Expertise kommer försvinna, PvE och PvP spelare kommer använda samma typ utav gear. Mycket lättare för alla att kunna spela allt.

Gearen som droppar i de nya crate'sen är helt random, men statsen kommer passa den spec du spelar. Tyvärr kan man få dubbletter och ha otur. Men man kan förstöra items som droppar i dessa crates för att få mer CXP och kunna ranka upp snabbare för en ny chans på en ny bit gear. Precis som vår nya pack viewer och cartel stash så kommer vi få en Command Crate stash och Command Crate viewer.

MEN eftersom detta bara är tillgängligt för subscribers så innebär detta att F2P och preferred players inte kommer kunna geara upp så här. De kan däremot köpa craftad gear, men med credit cap kan det bli svårt det också. Så BioWare försöker få alla att subscribe'a... Här är ett citat från BioWare/SWTOR ang. detta:

"F2P and Preferred players will be unable to earn end-game gear since they will not have access to Galactic Command (GC). If they were a subscriber who went preferred and had earned gear through GC we won’t take it away, but they will be unable to earn additional gear (through Command Ranks) until they subscribe. They can still get gear through Crafting, that is unchanged." - Eric

2 andra citat ang. expertise och gear:

Expertise is being removed from the game.
Any color crystals which have Expertise on them will be converted to a new type of color crystal – Mastery.
There is no longer an Expertise requirement to get into Ranked Warzones, this will be replaced with a Valor requirement.
PvE and PvP will share the same gear in Eternal Throne.
Crystals and Warzone Commendations will also be phased out in Eternal Throne, we will have more details on our conversion plans in the coming weeks.

Once you hit level 70, the source of end-game gear will be Command Crates from Galactic Command.
Most activities in the game will earn Command Experience Points (CXP), which will earn you Command Ranks. Each time your Command Rank increases, you earn a Command Crate.
The higher your Command Rank, the better gear that will drop from your Command Crates.
The highest difficulty Operations and Uprisings, along with Ranked Warzones are intended to be the fastest ways to earn CXP. This means they are the fastest way to get the best gear.
Both PvP and PvE gear will come from Command Crates. Their gear is now shared as Expertise is being removed (head to this thread to discuss PvP/PvE itemization specifically).
Gear will no longer drop from bosses as all gear will come from Command Crates. All cosmetic/unique drops will still remain on those bosses (Stronghold Decorations, Wings of the Architect, etc.).
Players will be able to craft comparable item level gear without set bonuses.

Här är ett par länkar som tar upp mer om det nya gearing-systemet:

http://dulfy.net/2016/10/17/sw.....-in-kotet/

http://www.swtor.com/community.....dit9081180

http://www.swtor.com/community.....ost9081176

Stream Schema

Galactic Command - Dark vs Light - 10/20
Uprisings - 10/27
Combat/Class changes - 11/3
Hur repeterbara kapitel samt svårighetsgraderna kommer fungera - 11/10
Nya planeter och lite story snack - 11/17
Wrap-Up och Q&A - 11/24
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer
Dailly

Re: 5.0 KOTET info

Inläggav Dailly 19 okt 2016, 05:51

" Expertise kommer försvinna, PvE och PvP spelare kommer använda samma typ utav gear"

Suck ja pvp spelarna får aldrig något vettigt. Nu ska t o m pvp gear försvinna :shock:

Enda trösten man får är "this will be replaced with a Valor requirement" Så äntligen är det tid i pvp och inte pre grindad gear som styr ranked.

Men får se om man får upp suget på pvp efter allt detta. Hoppas i alla fall:)

Tack för utmärkt sammanfattning <3
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 19 okt 2016, 08:20

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än....är mycket tveksam till gearbiten t ex. Det man får i crates ska vara anpassade till den spec man har, visst men är det anpassat till den advanced class jag har? Och hur många crates måste jag öppna och få samma grej igen och igen och igen...? Visserligen kan man förstöra det man inte vill eller kan ha, och få poäng men ändå....

Kanske dom vill få bort fokusering på gear, jag vet inte.

Misstänker också att opsar som det ser ut idag kommer att försvinna med tiden....jag tror dom har annat i sikte, eftersom de är så vaga i sina uttalanden om nya opsar...de nämner bara nytt grupp content....vilket kan vara i princip vad som helst.

Är också fundersam på repeterbar story. Varför i hela världen skulle jag vilja sitta och göra om storyn igen och igen? SÅÅÅÅ himla kul är det väl inte...jag sitter på testservern och gör detta bl a, för att jämföra svårighetsgraderna....och tro mej jag har fått mer än nog av att göra samma story igen...

2 nya planeter ska bli kul att se däremot...uprisings verkar intressant, men vi får väl se....

Att skilja på subscribers och f2p/preffered är väl bra, subbar ska ha fördelar, så den biten är bra. Frågan är om belöningen är nog....

Jag förstår att dom vill få folk att vara mer breda i sina aktiviteter, att inte snöa in på b ara ospar t ex, genom det nya systemet. Ju mer du gör desto högre rank, desto bättre gear...

Men varför ska preffered eller f2p:s ens vilja göra ops, när dom inte ens har en chans att vinna nåt bra gear i looten?

Jag är tveksam om jag kommer att fortsätta subba så mycket länge till faktiskt...men jag ska ge det en chans efter release innan jag bestämmer mej
Aalinah - Gunnery Commando , Ayrehnn -Medicine Operative, Aahnoukk - Pyrotech Bounty Hunter, Aleiko - Madness Sorcerer
Dailly

Inläggav Dailly 19 okt 2016, 08:29

Ja man har ju tillräckligt med alts att kämpa sig igenom story med :) Men visst - kan tänka mig att många väljer att köra högre svårighetsgrad första omgång för mer utmaning - men att någon sitter och grindar alla storys i alla svårighetsgrader har jag svårt att tro.

Ja vi får se hur det blir. Intressant att de testar lite bredare med ops/gear. Men nog vill man ha nya riktiga ops! Inte massa planet grind av olika sorter.

De nya planeterna längtar jag galet mycket efter
Dailly

Inläggav Dailly 29 nov 2016, 07:25

Kapar Aayelas tråd här med lite info från tuben

Nya Class Abilities

En Exclusive: Crimson Fang Uprising Veteran Mode
Användarvisningsbild
Aalinah
Kontakt:

Inläggav Aalinah 04 dec 2016, 10:05

Dailly skrev:Ja man har ju tillräckligt med alts att kämpa sig igenom story med :) Men visst - kan tänka mig att många väljer att köra högre svårighetsgrad första omgång för mer utmaning - men att någon sitter och grindar alla storys i alla svårighetsgrader har jag svårt att tro.

Ja vi får se hur det blir. Intressant att de testar lite bredare med ops/gear. Men nog vill man ha nya riktiga ops! Inte massa planet grind av olika sorter.

De nya planeterna längtar jag galet mycket efter

Tyvärr så ser man ju bara de nya planeterna i storyn, och jag tvivlar på att vi kommer att få se mer av dem längre fram

Jag känner att det kommer att bli mycket grinding om man bryr sej om saker som GXP. Det tar betydligt mer än 1-1.5 timme att nå en ny GC-rank. Ja första levlarna kanske går så fort men inte sen. Att sitta och nöta Uprisings för GXP är inte lockande.

Hade personligen hellre fått en ny ops....

Redan på PTS så konstaterade många att skillnaden mellan Story och Veteran-mode i story-avsnitten var för stor. Och jag tycker nog att den är det fortfarande. Jag lyckades ta mej igenom kap 1 i KOTET på veteran-mode nu, men det tog tid, jag dog rätt så mycket redan i början på kapitlet. Även om jag märkte dom tonat ner det lite på ett par ställen så tycker nog jag det är lite väl svårt på Veteran på ett par ställen. Då har jag heller inget dåligt gear. Fast jag kanske är en kass spelare vad vet jag ;-) Eller så var det för lätt på Stry-mode kanske?

De här är svårt, jag gillar spelet i grunden, men jag gillar inte vad dom gjort med det på senare tid. "varför spelar du då" säjer nån...ja, för jag i grund och botten älskar SW. Men bara för jag gillar det betyder det inte att jag är helt okritisk mot det.

Det enda helt positiva jag ser är just storyn för den är väldigt bra. Även om jag tycker att det borde visa mer skillnad mellan D/L valen man tidigare gjort. Och det finns vissa luckor. Men storyn i sej är BRA. Det är den mest positiva biten i KOTET IMO.

Vi får se, blir mer och mer tveksam till om jag ska fortsätta suba länge till.....
Dailly

Inläggav Dailly 04 dec 2016, 16:14

Håller med dig 100%

Star wars världen är fantastisk och swtor har sina trogna sw fans att tacka för sina framgångar. Inte alla spel hade fått så många chanser som swtor.

Storyn än så länge är fantastisk. Jag kan inte säga något annat. Kommer dock aldrig testa dem på veteran. Jag menar, varför skulle jag? Storyn blir ju inte bättre för att de otaliga mobs tål mer stryk..

Kommer njuta av story, testa och tweeka alternativ. Kräkas igenom chapters med fler alts för att få testa dem med:)
Jag får återkomma med åsikter om nya "content" för framtida pve.

Återgå till "Star Wars the Old Republic"