Allmän diskussion

Det senaste från Tyria
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Allmän diskussion

Inläggav Subtractive 09 aug 2016, 10:36

Hur ser Vanheim på en sektion för Guild Wars 2, är det något som ligger i pipelinen? Finns ju ett annat svenskt guild som accepterar att man representerar flera guilds tänker jag. Så är nog en hel del som är intresserade av en nystart, återgång till ursprungstankarna och även lite av en städning vad gäller inaktiva medlemmar och liknande.

Personligen så är jag mitt uppe i uppstarten av ett företag och utöver det har jag sista året kvar på högskolan så tiden finns inte riktigt för att själv engagera mig för djupt i ledningsarbete. Men står däremot till förfogande för att hjälpa till och stötta, samt sätta upp regelverk och direktiv för ett eventuellt guild i framtiden.

Vore hursomhelst trevligt med en liten casualfamilj och nystart, bara en tanke. :)
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Re: Guild Wars 2

Inläggav Mistblinde 09 aug 2016, 11:46

Som jag skrev i denna tråden http://vanheim.se/viewtopic.php?f=15&t=30 startar vi gärna upp ett forum för andra spel inkluderat Guild Wars 2. Förutsättningarna är enkla:

• Har ni några personer som gärna axlar rollen som officerare?
  • Är intresset tillräckligt för att ni kan samla ihop åtminstone ett tiotal aktiva?

Svarar ni ja på de två frågorna, ordnar jag gärna ett Guild Wars 2 forum omgående.

Välkomna :)
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 09 aug 2016, 13:40

Kul att höra! :)

Som sagt jag står till förfogande att hjälpa till med detta, även om min tid kommer att vara begränsad. Skulle ju gärna se Sagi, Saylo, Cirdane (Malmis om hon lirar än?) mfl också om de bestämmer sig för att engagera sig mera i Vanheim. :D

Men. Är intresset svalt från de som lirat länge i "annat guild" så förstår jag det helt, flertalet har ju investerat enormt mycket tid och resurser. Samt att min mening är absolut inte att undergräva detta guild på något vis, ser snarare möjligheterna det ger med en fräsch start och eventuellt också en flytt till exv. Far Shiverpeaks som har betydligt fler svenskar kvar än Gandara i nuläget.

Snarare en form av alternativ, lite mindre, lite tightare, bättre forum, discord och nya möjligheter. Där man kan vara med i båda guild samtidigt om man så vill.

GW2 är ju trots allt inne i en ny intressant period med Living World Season 3 i full rulle, en ny PvP-säsong drar igång snart, samt att WvW fått sig flertalet QoL uppdateringar sedan lanseringen av HoT. :)
Användarvisningsbild
Mistblinde
Kontakt:

Inläggav Mistblinde 09 aug 2016, 14:48

Bollen är hos dig och de andra som spelar Guild Wars 2. :)
Användarvisningsbild
Veila
Site Admin

Inläggav Veila 09 aug 2016, 16:50

Det skulle vara härligt att se ett GW2 guild etablera sig i Vanheim. Håller tummarna för att det finns engagemang hos de som spelar att starta upp här :)
Veilah - Hunter | Veilinator- Priest | Veíla - Death Knight
Användarvisningsbild
Subtractive
Kontakt:

Inläggav Subtractive 09 aug 2016, 17:11

Veila skrev:Det skulle vara härligt att se ett GW2 guild etablera sig i Vanheim. Håller tummarna för att det finns engagemang hos de som spelar att starta upp här :)

Kul att du är intresserad! :D

Vi gör så här, lagt upp en anonym omröstning där folk kan bocka i om de är intresserade av att gå med i ett GW2-guild för Vanheim. Är responsen god så hoppas jag att detta är något vi kan genomföra inom kort. :)

Omröstningen i fråga: http://www.strawpoll.me/10953333
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 09 aug 2016, 20:23

Jag kan tänka mig att gå med i ett eventuellt GW2 guild sålänge jag inte behöver lämna det andra. :) Kan assistera lite med diverse småsaker men har tyvärr ej tid i nuläget att ta mig an en officerpost.
Vym

Inläggav Vym 10 aug 2016, 10:32

Jag spelar inte så aktivt längre, men jag går väldigt gärna med i ett eventuellt GW2-gille!
GW2 - Vymlon, Elementalist | WoW - Vymm, Mage
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 10 aug 2016, 10:43

Jag är gärna med men spelar långt ifrån aktivt. Periodare kan man säga :D
Bild
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 15 aug 2016, 06:42

Har du skapat guildet eller är det någon annan som "snott" namnet? Jag försökte gå in och skapa guildet för säkerhets skull och fick svaret att det redan existerar. Efter lite prat på Discord kom förslaget att kalla det Vanheim Gaming eller liknande istället.
Bild

Återgå till "Guild Wars 2"