Crafting guide

Det senaste från Tamriel
Användarvisningsbild
Buio

Crafting guide

Inläggav Buio 01 jan 2017, 17:03

Det går att hitta en del på nätet, men finns det någon som ni som spelat en hel del rekommenderar? Speciellt för nybörjare.
Jo
Jorgas

Re: Crafting guide

Inläggav Jorgas 01 jan 2017, 17:35

Jag kör bara massa research på alla gubbar för bonus crafting expen för snabb tillgång till hirelings. Sen har jag de speciella styla motiffsen på 1 gubbe.

Om du set ett set som du vill ha, helt enkelt anpassa din research efter det om du vill göra själv :) http://elderscrollsonline.wiki.fextrali ... afted+Sets

Annars har vi några i gillet som kan crafta 9 traits bara att fråga i discord/guildchatten! :)
alarice

Inläggav alarice 02 jan 2017, 10:07

Blacksmithing, Clothing och Woodworking:

- Många motifs ger en stilar som blir tillgängliga för samtliga tre skills. Det är rekommenderat att du samlar de tre på en karaktär så att du inte behöver jaga fler motif books än nödvändigt.

- Research tar längre tid för varje nytt trait du researchar på samma sorts item. Det innebär att du vill börja med research så snart som möjligt men också att det kan vara värt att prioritera vissa traits före andra. ex:
PvE: Divine och Infused till rustning, Sharpened trait till vapen.
PvP: Impenetrable till rustning, Sharpened trait till vapen.
Leveling: Training (XP Bonus per kill)

- Sälj utrustning med Ornate trait till npc vendor. Välj deconstruct på resten, om det inte är Bind on Equip set items, börja då med att kolla vad de har för värde i spelarekonomin. Om det inte är CP160 gear så är värdet sällan högt.

- TraitBuddy utökar item tooltip så att du ser om du kan ett trait eller ej:
http://esoui.com/downloads/info1058-TraitBuddy.html
Bild

- CraftStore har en bra överblick över trait training, en dropdown lista över alla craftade set samt en smidig Wayshrinefunktion för Set crafting:
http://esoui.com/downloads/info1376-Cra ... roved.html

Provisioning:

- Om du inte har ESO+ kommer all mat äta upp din inventory på nolltid, det är lättare att träna upp provisioning genom att köpa ett recept och tillhörande ingredienser från en guild trader än att jaga alla recept och crafta lite här och lite där.

- CraftStore har en smidig överblick där du kan se alla recept, både de du kan och de du inte kan. Man kan klicka på recept för att flagga som "favorit" och alla ingredienser får då ett grönt utropstecken på sig vilket gör det lätt att veta vilken mat du verkligen vill plocka upp.

Enchanting:

- Förbered dig på att det här tar lång tid att levela upp. Jag var på Enchanting 32 när alla andra crafting skills var på 50. Ett enkelt sätt att levela upp Enchanting är att köpa alla billiga gröna CP160 glyphs du kan hitta på guildtraders (jag lade gränsen på 200 guld styck och spendera i runda slängar 15000-20000 guld på att ta mig från lvl 32 till lvl 50.)

- Lila glyphs räcker gott och väl för ditt första CP160 set om det inte är bästa möjliga set för din klass och setup. Spara dina Kuta tills du är säker på att du inte ska byta vapen/rustning inom det närmaste.

Alchemy:

- Deltia har en bra uppdaterad sida för Alchemy, den säger allt som behöver sägas och har en videoguide för powerleveling:
http://deltiasgaming.com/2016/05/06/eso-alchemy-guide/

- Alchemy och Enchanting stations är nästan alltid på samma ställe, smidigt att kombinera de två på samma karaktär.

Generellt:
Räkna med att du behöver ~200 Skill Points för att kunna ha all crafting samt alla fighting skills du verkligen behöver på en karaktär. Då pratar jag om minimum bekvämlighet. Jag räknar med att vilja ha runt 230 för att plocka upp passiva skills som jag egentligen inte behöver, men som ger en liten bonus.
Användarvisningsbild
Buio

Inläggav Buio 02 jan 2017, 18:13

Grymt bra tips! Det blev en hel guide för nya spelare där. Kanske ska skriva i en separat egen tråd så det inte faller bort på forumet.

Återgå till "Elder Scrolls Online"