En ESO n00bs funderingar... :)

Det senaste från Tamriel
Användarvisningsbild
Conza

En ESO n00bs funderingar... :)

Inläggav Conza 03 jan 2017, 23:36

Tjo & God fortsättning på er!

Fyndade "ESO:Tamriel Unlimited" på Steams vinterrea och har sedan ett par dagar tillbaka irrat runt i Tamriel, njutit av en grafiskt vacker värld och försökt förstå mig på spelets grunder - det här med Add-ons är ju en historia för sig, likaså crafting-systemet känns smått obegripligt... :)

Det jag klurar på nu är det här med guilds och de olika aliianserna; om man vill joina Vanheim i ESO, vilken allians bör/ska man välja då? Hittade inte någon info om det i beskrivningen för ESO-avdelningen :) Eller spelar det ingen roll... ? (om inte, vilken roll har då Allianserna?)

Har nog en hel hög med "dumma" frågor inser jag... :)
Jorgas

Re: En ESO n00bs funderingar... :)

Inläggav Jorgas 04 jan 2017, 05:19

Hej Conza!

Gällande crafting så rekomenderar jag Alarices svar till Buio för några dagar sen för att förklara det bra viewtopic.php?f=41&t=522 ^^

Gällandes allians, så accepterar gillet alla 3 allianser, men vi 3 officerare sitter alla på AD, så alla PvP event hittils har varit på AD sidan. Vi har levlat varsin gubbe som är på de andra allianserna för att spela med members som oxå är på EP o DF. 100% av alla PvE sedan "one tamriel" går att spela tillsammans, PvP'n är fortfarande uppdelad mellan faktionerna vilket är enda stället i spelet de spelar roll.

Gillen är account bound, du har 5 gilles slots, vad du gör med de 4 andra lägger sig vi oss inte i, men vi rekommenderar att man skaffar sig en "trading guild" vid sidan av gillet. Så att du kan sälja items till andra spelare genom en guildstore.

Add-ons är lite svårt att gå in på, finns så många så olika som är bra =). Spelar själv med en 20 olika som passar mig, som te.x Minimap, Skyshards, Lorebooks, Destinations, Inventory insights, Lootdrop, Lost Treasure, Lui Extended, Multicraft Potionmaker Extended, Undiscovered, Untaunted och en bunt till. Skulle föreslå att du laddar ner "Minion" som är ett utmärkt program för att tahand om dina addons samt, uppdaterar dem automatiskt för dig :). Det är bara att prova dig fram sen vilka som passar dig!

Addonsida: http://www.esoui.com/addons.php

Är nyvaken o förvirrad så fick jag med allt du frågade om? Annars bara att skriva vad du har för funderingar här på forumet, eller pinga på Discord så kan jag ge dig "gäst i ESO" Permissions (tills du ansökt till gillet på viewforum.php?f=42 ) så kan du fråga andra om saker o ting där oxå! :)
Användarvisningsbild
Conza

Inläggav Conza 05 jan 2017, 16:28

Tjena och tack för svaren :)

Har inte hunnit lira vidare mycket än, men nått lvl 11 med min High Elf sorc iaf :)

Det lilla jag rotat med Addons hittills är:

Testat Azurath, AUI och LUI... tyckte att AUI var enklast att få till så det passade mig (LUI var märkt som out of date såg jag dessutom?) AUI hade ju med en minimap och en quickbar grej. Har gjort en snabb googling på "LUI how to", typ, för att hitta nån guide till hur man ställer in det, då jag sett i diverse forum att många gillar det.
Shards och Books är tillagt, lika så nån inventory grid.. får kika närmare på övriga alternativ :)

Gillesansökan kommer nästa gång jag sitter vid datorn hemma, är osäker på vilket username (@xxxxx) jag valde; såg att ni ville ha med det i ansökan :)

-- fotnot:
Efter att spelat SWTOR - min enda MMO erfarenhet - så känns det väldigt knepigt att bara ha 5 abilities tillgängligt... likadant det här att muspekaren är låst så man inte kan "hovra" över och/eller klicka på grejjer runt om kring :)
Jorgas

Inläggav Jorgas 05 jan 2017, 18:49

Problemet med AUI för mig, jämfört med LUI var att minimappen som just kom med, skapade slideshow lagg för mig Så spelar med LUI och Votan's Minimap :) För Quickslots, har jag Greymins Quick slot bar vilket funkar bra för mig oxå.

Om du trycker på "o" så ser du under "friends" att det står "userID:@dittaccountname" där :) .

Vid level 15 får du 5 till abilities på Weaponswap, de flesta spelar 5buffar på ena baren och 5 dpssaker på mainbaren eller ja det beror ju på vad du spelar, är du tank har du tank abilities är du healer har du healsies på den :). Men ja, det är iaf 5+5 abilities+1+1 ultis som du kommer ha tillgång till vid level 15 så det är egentligen 12 saker du kan använda =)
Användarvisningsbild
Conza

Inläggav Conza 05 jan 2017, 22:32

Ok. :)

har inte märkt några problem med grafiken/fps:en hittills... har å andra sidan inte kört något direkt krävande i form av Endgame PvE/dungeons eller PvP... :)
Användarvisningsbild
Conza

Inläggav Conza 16 jan 2017, 07:55

nådde lvl 15 igår :)

en extra actionbar att ha restoration staff + skills på underlättar ganska mycket när man kör mest solo... :)

Återgå till "Elder Scrolls Online"