Shroud - impsidan till att börja med

Våra gruppaktiviteter
AngelCath

Shroud - impsidan till att börja med

Inläggav AngelCath 20 jun 2017, 12:01

Dags att köra lite PvE-event!

Först på listan blir Shroud på mörka sidan.

Det vi planerar är de två H4 som avslutar quest-kedjan och preliminärt tänkte jag föreslå söndag 25:e kl 19:00.
Jag är dock väldigt flexibel så vi kan förhandla om det.

Lite bakgrund: det handlar om en questkedja som startade på Makeb (lev 52) men man kan även plocka upp den på Fleet och Coruscant/Dromund Kaas.
Det har ingenting med Makeb att göra, var nog en filler för att få 5 levels på den expansionen.
Det var två quests som löpte parallellt, macrobinoculars (Shroud) och dread seed och det kan vara en god idé att göra båda samtidigt då de skickar en till samma planeter och det kommer så småningom en post för att avsluta den andra också.

Förarbetet handlar mest om att åka mellan olika planeter och scanna snurrande antenner. När man kommit så långt att man scannat tre på Nar Shaddaa och questen säger nåt i stil med "find the source of the transmission" - då är man redo för gruppmomentet.

Det är två H4 efter varandra där den första är en kombo mellan wow va kul och jäklar vad frustrerande. Hoppas ni har övat på ert hoppande...
Del två kräver fyra personer pga av knappar som ska tryckas på, så vi behöver en full grupp, oavsett hur duktiga vi är.

Jag vet att Dspice vill köra men teflonhjärnan har glömt vem fler det var som var intresserad.
Nu har jag massor med alts som inte gjort den här så jag gör gärna om det ifall det är fler än fyra som är intresserade. :)
bourec

Re: Shroud - impsidan till att börja med

Inläggav bourec 24 jun 2017, 14:18

Tjo, Jag har kört fram en gubbe till sista H4an, han står utanför Shrouds port och väntar nu. Näst sista questet som också är en H4 går bra att köra själv om man har en vettig healer-comp, liite jobbigt på ett par ställen men inte katastrofalt.

Jag har problem att köra på söndag dock - för mig skulle det funka idag men jag hajar ju om det inte går att få ihop så snabbt. Men om du har fler gubbar som vill göra den så kan jag i så fall hoppa på en annan gång om vi inte får ihop det denna helgen.
AngelCath

Re: Shroud - impsidan till att börja med

Inläggav AngelCath 25 jun 2017, 15:45

Tjaa, eftersom Dspice skulle ägna söndagen åt sina förberedelser så var det lite svårt att flytta fram det.
Men, du har alldeles rätt, jag gör det gärna igen :)

Och nu hör jag att Dpsice inte är klar, så vi provar en annan dag - förslag?

Återgå till "Events"