PvE önskelista

Våra gruppaktiviteter
AngelCath

PvE önskelista

Inläggav AngelCath 10 apr 2017, 17:58

Vi pratade lite om vad man kunde hitta på tillsammans och jag hade ju genast en lista över grejer jag inte fått gjort solo.

1) Dread seed & Shroud H4 - avslutar båda questkedjorna med H4, den första fixar man på tre, den andra måste man vara fyra för att trycka på alla knappar samtidigt. Jag har massor av karaktärer som gjort allt fram till dessa H4:or, men bara en enda som lyckats få det gjort. Har nog ett par stycken som inte startat alls om någon vill ha sällskap hela vägen.

2) Eternal Championship - har tagit mig till runda 5 själv, vore kul att få achievement för att ha klarat alla rundor.

3) jag har tre FPs som jag aldrig gjort, Lost Island, Colicoid war games & Kaon under siege, går ju inte köa i GF för dem.

4) Jag har massor av World bosses jag aldrig haft ihjäl, och förutom att beta av dem för achievements finns det ju faktiskt en quest för en speeder för en del av dem.
https://torcommunity.com/database/missi ... ech+coral/

5) För övrigt anser jag att alla Starfortresses måste förstöras. Jag har gjort två vardera på imp/rep men resten ligger där i quest-listan och tar upp plats.

Först på min lista var punkt 1 på imp-sidan, men vet inte riktigt när jag vill planera in den eftersom det kan bli lite övertid i veckan och sen är det ju påsk, vore trist att planera något och sen inte kunna vara med...
Återkommer med tråd när jag vet, kan bli efter påsk, men vem har bråttom.

Syftet med den här tråden var att kolla om någon annan hade någon önskelista, eller om alla gjort allting redan. 8-)
Det spelar ingen roll om ni vill göra något jag redan gjort, jag ställer gärna upp ändå.
Bware2

Re: PvE önskelista

Inläggav Bware2 10 apr 2017, 20:35

Jag är gärna med på allt :) Ska dra upp en imp till H4 questerna på seeker och dread seed. Jag har iofs ingen rep där heller, så om vi ska köra båda sidorna behöver jag dra upp en där med.
Dee Dee

Inläggav Dee Dee 11 apr 2017, 04:12

Har några världsbossar kvar att döda (den på Dromund Kaas t ex) och så har jag lite paladins kvar att döda i star fortresses som jag väldigt gärna hänger med på! De är så tråkiga att köra själv.
Resten av listan hakar jag gärna med på också, särskilt dreadseed och binoculars H4:orna, de är sjukt roliga :)

Jag gillar för övrigt achievement farming, nån gång var månad så brukar jag ta en planet och försöka göra alla achievements på den (iblaand så gör jag kanske bara 3 achievements och tröttnar..). Det får folk gärna hänga med på! Fast de flesta tycker att "döda x antal mobs" achievements är dötråkiga och så blir jag forever alone. Bara musik att trösta sig med.. Kanske lite godis. :(
Ingen_Ondskam

Inläggav Ingen_Ondskam 11 apr 2017, 07:02

Är jag online är de bara hojta till alt att boka en dag så kan jag hjälpa till.
Användarvisningsbild
pehwraah

Inläggav pehwraah 11 apr 2017, 07:54

Jag följer verkligen gärna med på 1) och 5)
AngelCath

Inläggav AngelCath 11 apr 2017, 11:05

Dee Dee skrev:Jag gillar för övrigt achievement farming, nån gång var månad så brukar jag ta en planet och försöka göra alla achievements på den (iblaand så gör jag kanske bara 3 achievements och tröttnar..). Det får folk gärna hänga med på! Fast de flesta tycker att "döda x antal mobs" achievements är dötråkiga och så blir jag forever alone. Bara musik att trösta sig med.. Kanske lite godis. :(

Det är sånt jag pysslar med ibland också, så sent som den här veckan fixade jag 100% på Tyton, Dromund Kaas & Hutta.
Har 100% på Ord Mantell sedan länge, resten behöver lite tid och uppmärksamhet. :D
Brukar skjuta upp det med ursäkten att så länge jag har karaktärer som inte gjort planeten än så är det inte bråttom...
Men jo, hakar gärna på någon gång.

För H4:orna och World bosses behöver vi nog organisera oss lite, Star fortress kan man ju göra lite nu och då, bara folk är online.

Andra saker man kan göra är ju de mer besvärliga Datacrons, Makeb & Fleet t.ex. Har dem själv men har ingenting emot att hoppa och svära fler gånger.
Finns också PvP achievements att döda både spelare och NPCs på vissa planeter, inte heller nåt jag vill göra själv.

"Chefen" pratade om att kanske organisera en "ha kul tillsammans kväll" en kväll i veckan eller så, :) ser ut som om vi har en hyfsad lista att börja beta av.
Användarvisningsbild
pehwraah

Inläggav pehwraah 11 apr 2017, 12:42

Dee Dee skrev:Jag gillar för övrigt achievement farming, nån gång var månad så brukar jag ta en planet och försöka göra alla achievements på den (iblaand så gör jag kanske bara 3 achievements och tröttnar..). Det får folk gärna hänga med på! Fast de flesta tycker att "döda x antal mobs" achievements är dötråkiga och så blir jag forever alone. Bara musik att trösta sig med.. Kanske lite godis. :(

Missade detta först och det kan faktiskt vara riktigt kul att ta en dricka, tjöta lite och panga monster på nån planet. Bara umgås lite liksom.
AngelCath

Inläggav AngelCath 12 apr 2017, 17:44

Låter toppen :)

Så fort jag har någon koll på hur min påsk ser ut så börjar jag en tråd om Shroud på imp-sidan.
Sen tar vi det därifrån. (en vink till de som behöver göra lite förarbete) ;)

Imorgon hämtar jag kattunge, lördag är det skotertur/fisketävling och söndag förmodligen mera skoter och korvgrillning, övriga dagar vet jag inte riktigt än.
Men förmodligen tidigast måndag eller tisdag.

Vem som helst kan ju starta en achievement-jakt-kväll, samma sak med Star Fortress osv.
Är någon sugen så kolla läget i discord, så länge jag inte redan är mitt uppe i något är jag aldrig omöjlig.
Eezeneo

Inläggav Eezeneo 15 apr 2017, 13:19

Hänger med på det mesta bara jag hittar tiden att vara online ;)
Koni

Inläggav Koni 20 apr 2017, 13:25

Låter som en skön dag /kväll när kör vi ?

Återgå till "Events"