[SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Det senaste från ARK
Användarvisningsbild
Spybreak

[SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Spybreak 26 nov 2016, 15:02

Diskussionstråd kring denna specifika server.

Det vi senast kom fram till var att ha några otämjbara dinos utspridda, så att man inte själv är högst upp i näringskedjan.
Jag och Seph testade de olika bossarna, men de är alldeles för bra.

Istället har jag spawnat fram lvl 666 Gigas i Redwood och lavaön med väldigt unika lysande utstickande färger. Den höga leveln är för att de ska vara otämjbara. Vi kommer spawna fram någonting liknande som får ränna runt i djungeln med när folk är beredda, och våra baser är säkrade (så gott det går mot en Giga ^^ )

Vill folket att dessa ska ränna runt fritt, eller vill vi ha lite koll i form av en spårsändare på dessa? Detta innebär isf att alla med en transponder kan se vart dessa "bossar" befinner sig i form av "NAMN XXX meter" bort.
Theseph

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Theseph 28 nov 2016, 08:34

Jag tycker inte att vi ska ha transponders. Lite av charmen är ju att man inte ska ha super koll vart dom är :)

(Första inlägget, Woho)
Theseph

Inläggav Theseph 29 nov 2016, 09:25

För övrigt kan jag meddela att Giga på lava ön slår för 1750 på en 175 Tapajera, om det var någon som undrade :shock:
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 02 dec 2016, 07:45

Jag är sugen på att stänga av "flying in Caves" för att göra dessa lite mer spännande! Vad tror ni om detta, och är det någon som bor i en grotta idag som skulle påverkas negativt?

Edit: Detta innebär att man faller av sin flygande mount om man försöker flyga in.
Theseph

Inläggav Theseph 02 dec 2016, 10:40

Jag flyger ofta nere i grottorna men ser inte att det skulle vara dåligt att stänga av det.
Man får helt enkelt planera om lite.
Men vi har också ett par grottor som det är väldigt svårt att klara sig utan flygande i, tex. den i flygande ön. Sen underlättar det såklart att ha en flyer om man är nere i grottan vi hade våran första expedition i.

Mina tankar :)
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 02 dec 2016, 11:34

Jag har knappt vågat mig in i några grottor sen sist. ^^ Flaxade in i en isgrotta här om dagen men den var full av vargar och andra ondsinta saker så jag valde att vända hemmåt igen. :)
Kan bli svårt att ta sig förbi dem utan flyer men som Seph säger; man får planera om lite. (eller så springer jag bara som en galning igen. x) )
Det underlättar med flyers i grottor men de är inget måste.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 02 dec 2016, 15:14

Jag menar att det är just för att motverka att man enkelt kan flyga in i en grotta, utforska och ta ev. cache med loot. Nu blir det istället som det är menat; svårt och nästan omöjligt ensam.
Användarvisningsbild
Saylo

Inläggav Saylo 03 dec 2016, 21:29

EFTERLYSNING!
En varg vid namn Laura tillhörande tribe U.J.T står och väntar på sina ägare i ruinen mitt på kartan, nära där vi hämtade våra saker för senaste eventet. Latitud 47 Longitud 53. Laura vill nog gärna återvända till sin ägare innan hon blir alltför hungrig

EDIT:
Laura är hämtad av U.J.T
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 12 dec 2016, 16:07

Upcoming Version: v253, ETA: December 21
- A special surprise Item! (Something really fun for the holidays :smiley: )
- New Dino: Troodon!
- New Dino: Tusoteuthis!
- New Dino: Pegomastax!
- New Dino: Therizinosaurus!
- 2 New Full-Scale Underwater Caves (progression-oriented with Artifacts!)
- Tek Tier Phase 1: Tek Engram system, Element Resource system, Tek Replicator, Tek Rifle, Tek Helmet, Tek Visor, Tek Jetpack, Tek Boots, Tek Gloves, Tek Rex Saddle
- Winter Wonderland 2 Event! Follow Raptor Claus around The Island, Scorched Earth, and The Center as he drops items, coal, and the occasional tough-as-nails creature to keep you warm at night! Lots of cosmetics and the DodoRex make an appearance, along with new items!
- Additional networking performance gains of approximately +15%

Då TEK-tier m.m. sakta men säkert kommer att börja rullas ut (Och eventuellt en ny lvlcap), så tänkte jag öka multipliern gällande all XP. Detta då det är enormt segt att levla 75+ som det är idag, vilket kommer göra kommande lvl90+ TEK-tiers svår att nå.

Tidigare var XP multiplier på 1.2, men nu är den ändrad till 2.0. Detta gäller all xp som genereras oavsett aktivitet för både dinos och spelare.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 24 dec 2016, 20:09

Jag kommer att stänga ner dino-transfers idag, då flera servers har fått problem med individer ("Alpha tribes") som hoppar runt och förstör för andra (Släpper rex m..m i folks baser och sånt tråkigt). Om ni ska föra över någonting så gör det idag. Behöver ni ladda in någonting senare så kan jag tillfälligt öppna för transfers kortare stunder igen.

Återgå till "ARK Survival Evolved"