Events

Det senaste från ARK
Användarvisningsbild
Spybreak

Events

Inläggav Spybreak 01 dec 2016, 20:19

Samlad tråd för events i ARK!
Användarvisningsbild
Spybreak

Re: Events

Inläggav Spybreak 01 dec 2016, 20:41

Expeditionsmedlemmar sökes!

Vi söker ett gäng modiga äventyrare som vågar se faran i vitögat, och att färdas dit ingen människa tidigare färdats! Lönen är god, och vi står självklart för mat och annan utrustning. Vi söker skickliga jägare, noggranna forskare och våghalsiga äventyrare för att tillsammans utforska och dokumentera nya spännande platser!

Vi friskriver oss ifrån allt ansvar för eventuella tänkbara och otänkbara olyckor, skador och situationer som kan uppstå till följd av expeditionen, både på människor och djur. Detta inkluderar även dödsfall och händelser rörande dinosaurier, lava, is och andra naturliga och onaturliga fenomen. Allt deltagande sker på egen risk. All utrustning är till låns och skall återlämnas i samma skick som när det gavs ut.

När? Lördag 10/12, kl 20:00
Var? [SWE] Vanheim Gaming, Public PvE
Hur? HMS SeaHawk lämnar hamnen nära den centrala ruinen (Lat 48, Lon 52) som vi utgick ifrån sist. ca 21:00. Då destinationen är hemlig, kommer en genomgång ske först när alla är ombord och vi har lättat ankar. Mat, vapen, gear och kommunikationsutrustning kommer att finnas på plats. Ingen krav på lvl - alla är välkomna.

Expeditionssamordnare är Spybreak. Ange gärna er expertis och varför just DU är kvalificerad till detta äventyr i svaret nedan, så jag vet ungefärligt antal medlemmar.

Vi kommer även att ge bort en julklapp till serverns invånare. Vad detta är presenteras under eventet!
Senast redigerad av Spybreak 05 dec 2016, 19:46, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 02 dec 2016, 10:28

Sagi anmäler sig. o7
Jag är bra på att fly fort.. ehm, jag menar springa fort! Kan scouta runt framför oss när vi färdas till fots.
Drar med en Thardar också, som sköld. ^^
Theseph

Inläggav Theseph 02 dec 2016, 10:36

Här med anmäler jag mig själv som frivillig.
Jag har lett en tidigare expedition ner i underjorden. Tyvärr klarade jag mig inte ut, jag gav mitt liv för att rädda det lilla som var kvar utav gruppen, som senare klarade sig ut ur grottan och kunde slutföra sitt uppdrag.

Jag har en stark ledarskapsförmåga, Rutinerad kring diverse skjutvapen då jag är vad somliga skulla kalla en "Gun-Nut".
Dessutom har jag good kännedom om landets olika dinos. Jag har god förmåga att tämja dessa varelser och har därefter skapat min egna stam. Bland annat en Giganotosaurus vid namn Howard Blackfish, en T-rex vid namn Kakan, 3st Argentavis, ett par raptorer, en Direwolf och en Sabertooth för att nämna ett par.
Lokalkännedom är hög då jag ofta är ute och flyger med min trojänare Frankie Holland, som är en flygödla utav arten Tapejera Imperator.

Om det är något ni undrar över så tveka inte att höra av er.
Jag står tillgodo med all min kunskap och erfarenhet.
Jag ser fram emot erat svar.
Mvh Seph
Användarvisningsbild
Saylo

Inläggav Saylo 02 dec 2016, 15:19

Varför är eventet så sent på en söndag? :/ Vi som går upp tidigt på morgonen vill helst gå och lägga oss senast vid 22.00 :P
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 02 dec 2016, 21:57

Det är grymt svårt att hitta dagar/tider som passar flera, då det är raids/liknande varje dag runt 19-20 i andra spel.

viewtopic.php?f=15&t=203 har en bra lista. Jag inser dock att det är sent för er normala, jag lever fortfarande i en ledighetsbubbla med plugg och barn ^^. Jag ska se om jag kan ändra något - stay tuned!

Edit:
Ny tid: Lördag 20:00. Vi slänger med en julklapp så blir alla glada!
Användarvisningsbild
Saylo

Inläggav Saylo 03 dec 2016, 21:18

Tack för dag och tidändringen Spybreak :D
Saylo anmäler sig härmed till expeditionen! Jag är expert på att överleva i svåra situationer genom att gömma mig längst bak och är även utmärkt fiskmat (om än inte alltid en frivillig sådan). I denna expedition tänker jag öva upp mig på att gå längre fram och är ett riktigt bra varningssystem i form av skrik och nån som kutar när nått stort farligt kommer ;)
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 10 dec 2016, 09:50

Samling 20:00 inför eventet ikväll på skeppet vid den stora ruinen vid Lat 48, Lon 52! Du behöver inte ta med dig någonting, förutom ev. lite mat till resan. Var vi ska kommer att avslöjas på plats!
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 11 dec 2016, 08:16

Tack för ett kul event igår Spy! :D
Hett om öronen och man var ju något nervös när man firade sig ner med kroken där i början. xD Och det där hoppet över lavan.. haha! :lol:
*tummen upp*
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 12 dec 2016, 16:47

Summering av expeditionen 10/12-16

Deltagare: Sagizawa, Thardar, Saylo, Cloud, Shadow och expeditionsledaren Spybreak.

Det ståtliga skeppet "SeaHawk" hämtade samtliga expeditionsmedlemmar vid djungelns flod, varpå vi åkte mot en hemlig destination. Det visade sig att vi ankrade i hamn på något som kallas "event ön" där vi gick in i en stor och fin lokal full med mat, öl, vapen och utrustning.

Det visade sig att vi skulle ner i lava öns mitt, varpå vi alla klädda på oss i det exklusiva "desert gear" settet som leder bort värme som ingenting annat. Alla deltagare fick sen plocka på sig vapen, ammunition, granater och annat smått och gott som det passade. När allas magar och väskor var fulla så lättade skeppet åter igen ankar och åkte mot lava ön.

Redan innan vi kunde gå i land så började stridigheterna, då stranden var full av diverse elaka dinosar. Vi rörde oss i samlad trupp och krossade effektivt allt motstånd som kom i vår väg. Tillslut nådde vi ingången till lavagrottan, men stoppades snart av ett enormt stup. Det gick knappt och se botten, men turligt nog så hade vår expeditionsledare med sig grapplinghooks.

Vi firade oss nedför stupet, men det var så långt ner så att vi fick göra det i flera omgångar, bara för att upptäcka att botten kryllade av spindlar, ormar och annat läskigt! Snart ekade skotten mellan grottväggarna, och tillslut så var landningsplatsen rensad. Tyvärr så hade däremot Spybreak, Thardar och Shadow blivit träffade av frätande slem ifrån tusenfotningar som frätit sönder all deras utrustning.
Utan det värmeavledande lagret med kläder så led de verkligen resten av expeditionen! Tur att de hade så pass hög HP, annars hade de nog kollapsat ganska snart!

Det tappra sällskapet krigade sig allt längre in i djupet, och vi upptäckte flera skatter längst vägen. Vid ett tillfälle var vi t.om. tvungna att hoppa över ett litet stup med lava nedanför! Alla kom över, men det var nära att vi förlorade några medlemmar! Som tur var så hade vi fortfarande kvar våra grapplinghooks som kunde rädda de som landade lite snett!

Efter en stund kom vi till en återvändsgränd, trodde vi iaf. Plötsligt snurrade allt till, och vi befann oss plötsligt ovan jord igen!
Det var kolsvart, men vi kunde se himlen och en närliggande lavaström. Hur det gick till vet vi inte.. magi?
Plötsligt började stenen vi hamnat på att röra sig! Ifrån att vara en helt vanlig sten, så reste den sig och blev en enorm rasande best! Skrik, spring och skottsalvor ekade i mörkret, men tystnade lika snabbt som de startade.

Snart låg samtliga expeditionsmedlemmar livlösa på marken.. Skulle någon flyga förbi den platsen när solen tittat fram så skulle man se sex livlösa kroppar på en mark täckt av tomhylsor, blod och avslitna armordelar. I mitten av alla kroppar skulle det ligga kvar en ensam stor sten..

Anhöriga till expeditionsmedlemmarna tog sig till event ön, där offren hedrades med varsin gravsten. De fick även mottaga varsin julklapp som deras respektive skulle ha fått efter expeditionen.

Bilder: http://imgur.com/a/0FQJ1

Återgå till "ARK Survival Evolved"