Hjälp :)

Det senaste från Azeroth
Zahn

Hjälp :)

Inläggav Zahn 04 maj 2017, 07:12

Hej Hunters och er andra :)

Började spela under WOD (tror sist jag spelade var för 10-15 år sedan, kan max lvl varit 60 eller 70 kanske ? Minnet är inte det bästa).
I Draenor hade jag min Mage som jag hade kul med men har under Legion haft svårt att bestämma mig. Började med min Monk, gick över till min Mage sedan till min Druid och till sist min Hunter. Tröttnade snabbt efter nått 110, vet inte riktigt varför . Tidskrävande att vilja va "up to date" med mer än en gubbe, puh.. Gillar ju min Hunter och hela idéen med Ranged så körde på där..

Jag har varit med på två HC raids nu och ser att jag är 200-300 DPS efter framförallt Veilah och Månskugga (tittar på er då ni är Hunters). Det skiljer inte jättemycket Ilvls men hur stor påverkan har våra Legendariers? Jag har ju haft "turen" att få 2 st, dock inga bra :(.. Ska jag satsa på 4-piece bonusen även om jag måste sätta in gear som är mycket sämre än det bästa jag har ?

Kan man få lite inside information om hur man tar sig upp i DPS listan :) ? Vet att siffror kanske inte är allt men man vill ju ändå prestera! Kanske få en PrintScreen på er UI. (fille43@hotmail.com)
Vilka (av våra många :P) abilities har ni keebundet och vart (1,2,z,x osv osv).

Jag vet att jag dör en del haha, skyller lite på min data :P.. Har tittat ut ett nytt objekt, då jag inte kan så mkt kanske en mer kunnig person kan se om den duger? (Ja det är en laptop, har inget annat val :P )
https://www.netonnet.se/art/dator/barba ... ia=siba.se

Tacksam för alla tips och åsikter

/ Boomlay
Bware2

Re: Hjälp :)

Inläggav Bware2 04 maj 2017, 09:12

Jag kan inte hunters alls så följande tips blir mer generiska och mer hur du kollar upp information på warcraftlogs.

Efter varje raid lägger Månis (eller den som loggat) upp logs på warcraftlogs (ligger under kategorin raidprat i discord). Kolla in denna.
1. välj bossfight
2. välj damage done fliken
3. jämför i en överblick mellan dig och den hunter du vill jämföra med.

Kolla tex hur många dire beast dem fick iväg under bossfajjten, hur många arcane shot (vet inte om den används, bara exempel).
Ser du nån skillnad där?

Nästa steg blir att fråga dem om talents och relics (i vapnet).

Nu kommer mer allmänna tips:

Du kan i dem grafiska inställningarna ställa in olika inställningar för om du är i raid, battleground eller ute i vida världen. sänk ner dem till ganska låga inställningar under bossfajjter. Behöver inte se fancypants ut.

Minimera rörelser under bossfajjterna. Detta gäller iofs kanske klasser med mycket "channel" skills, men ändå.

Detta är saker jag kom på nu.
Elizium

Re: Hjälp :)

Inläggav Elizium 04 maj 2017, 14:50

Får återkomma med lite input senare idag eller imorgon. Fullt upp efter jobbet idag.

/Månskugga
Bild

Månskugga DPS hunter - Elízíum Tank/healer monk

Återgå till "World of Warcraft"