Discord support

Sök hjälp om forum, webbshop, etc
Användarvisningsbild
Paiko

Re: Discord support

Inläggav Paiko 27 sep 2016, 18:55

Nu har jag två relativt jobbiga bekymmer..

Nr1. Efter den trevliga win10 uppdateringar så har jag avsevärt sämre mic ljud i discord. jag har testat genom mumble, och där är mitt ljud som vanligt, så problemet ligger någonstans runt och omkring win 10 uppdatering och discord.. kan även poängtera att jag även hör andra personer sämre. även detta existerar inte på mumble. jag har ominstallerat ljud drivrutinerna och allt det där. men står nu still med samma dåliga ljud.

Nr2. i vissa spel fungerar inte min push-to-talk. eller den fungerar till viss del.. nämligen att den ALDRIG slutar sända efter att jag en gång har klickat "alt" (som är min push-to-talk knapp), det verkar som om den blir mer en "on" knapp.. vill jag stänga av min sändning måste jag alt-tab ut ur spelet och klicka "alt" igen.. då stänger min mic av..

Någon som är mer kunnig än mig som kan ha några yber ninja hightech tips?
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 27 sep 2016, 20:44

Jag skulle behöva lite mer info om vilken browser du använder och helst version också. Discord körs genom defaultbrowsern i ditt system (även den man "installerar") så den är mycket beroende av stöd ifrån just den browser du använder. Sedan gäller generellt för Win10 att de är tuffare med drivrutiner och codecs så det finns fall där vissa codecs helt stängs av.

Men som sagt jag behöver mer info för att kunna forska vidare. Det du kan göra på din kant är att testa olika browsers som default och se hur det beter sig. Sedan ska man inte glömma att kika på drivrutiner för ditt headset/mikrofon som troligen också uppdaterats. Gå in i inställningar för din mikrofon och kolla vilken kvalitet du rekordar (fint svenskt ord) med och se om du kan justera till något som ger bättre resultat.

To be continued...
Bild
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 28 sep 2016, 14:46

Jag använder chrome, senaste version som default. och har alltid gjort. så vore det de borde problemet funnits även innan win10 uppdateringen.

Jag har ett helt vanligt plug-in headset utan någon programvara. vilket även detta fungerade helt perfekt innan uppdateringen. men har kontrollerat uppdateringar, och hittar inget nyare än det jag redan kör.

Även under inställningar har jag högsta kvaliteten.. precis som innan (börjar vi se ett mönster här) vilket även detta fungerade perfekt innan uppdateringen.

Det jag har gjort i dag är att återställa datorn till innan uppdateringen. det löste att jag hör andra som vanligt. dock återstår min mic som fortfarande uppfattas som "robot, långt bort i en tunnel" detta problem finns heller inte på mumble, skype, eller vent.

Tog också och googlade lite på just discord problem, mitt problem verkar vara ganska vanligt enligt tex reddit forumet. och ingen verkar hitta en lösning. lite som discord random väljer folk den inte tycker om. :D
Användarvisningsbild
Paiko

Inläggav Paiko 29 sep 2016, 17:48

och idag kom alla problem tillbaka. TROTS ingen ändring eller uppdatering eller något dylikt.. det funkade relativt bra i går kväll enligt alla jag pratade med, och jag hörde alla som normalt. i dag när jag loggar in låter jag som en robot i en tunnel samt samt så låter alla jag pratar med likadant..

Detta kan inte vara i min ändå då ingenting har ändrats sedan jag sist var inne, och då funkade det. vilket även får mig att tro att problemet inte heller var win10 uppdateringen utan discord problemet råkade bara komma samtidigt.

Tillägg: som ni ser på bilder så står det typ i olika färger "loggar in" "ansluter röst" "röst ansluten" just den gul/orange delen "ansluter" tar cirka en 1 när problemen uppstår, i går när det inte var något fel på ljudet så går det på cirka 1 sek. oavsett så ligger jag stadigt på 25-30ms....

Detta får mig att att inse att dessa reddit poster om exakt samma problem utan lösning helt enkelt inte ligger i min ände utan hos discord, var även i kontakt med support.. fick svar, "låt admin ändra till en server närmare dig" vilket var ganska dåligt svar. men även här en röd tråd då det verkar vara deras standard svar i just denna fråga. och av alla 100+ reddit poster, har det inte funkat för någon.. DOCK rapporterar några att problemet löser sig själv efter ett par dagar, och några har fått leva med att ingen hör vad man säger och vise versa..

Tillägg 2: efter en del tester så visar det sig att ljudet är bra om jag går genom discord browser..
såg även att i min app så står det "kontrollera dekrypteringsmisslyckande" och rutan är röd.. laddade ner discord test app.. och då blir denna ruta grön.. och ljudet funkar än.

Vi får se..
Bilagor
anslut.jpg
anslut.jpg (11.18 KiB) Visad 3320 gånger
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 29 sep 2016, 21:06

Jag har flyttat servern för VANHEIM-Wargames igen så får vi se om du får bättre förhållanden då.
Bild
Dailly

Inläggav Dailly 09 okt 2016, 22:01

Önskar en kanal i General chatt för ARK: Survival Evolved
Vi är en handfull aktiva och några fler har visat intresse för vår server
Användarvisningsbild
Magrov
Kontakt:

Inläggav Magrov 10 okt 2016, 07:49

Önskar en kanal i General chatt för ARK: Survival Evolved
Vi är en handfull aktiva och några fler har visat intresse för vår server
Your wish is my command. Ursäkta att det tog lite tid...
Bild
Dailly

Inläggav Dailly 10 okt 2016, 08:17

Tackar :) Vi har bonat in oss i den redan <3
ghost413

Inläggav ghost413 12 dec 2016, 17:39

tappat min role i discord och således alla permissions
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 14 dec 2016, 07:01

tappat min role i discord och således alla permissions
Vilken server var/är du på och vad heter du på Discord?

Återgå till "Support"