[SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Det senaste från ARK
Användarvisningsbild
Spybreak
Inlägg: 87
Blev medlem: 08 aug 2016, 15:08
Ort: Stockholm

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Spybreak 11 jan 2017, 10:37

Det är dags att genomföra en del förändringar på servern av flera olika anledningar. Dels för att återskapa känslan av att få jobba för sin överlevnad och taming, men även då saker som dino-transfers blir missbrukat i dagsläget.

Vi har flera tämjda dinosaurier på servern som är orimligt hög lvl och som inte kan ha tämjts fram på ett normalt sätt. Lägg sedan till att vi kan fånga i princip vilken dino som helst med våra Quetzar, eller grilla vilket byte som helst med Wyverns så är vi i princip odödliga. Detta förstör spelglädjen och skapar en stor obalans hos de spelare som inte spawnar in dinos eller tillhör en sådan stam.

För att komma tillbaka till kärnan med spelet, dvs. överlevnad och spänning så har jag och några andra spelare kommit fram till följande förslag på åtgärder. Dessa har som syfte att skapa en balans, samt att säkerställa att allt på servern är skapat av spelaren själv på plats (med undantaget av saker som rör event och liknande).

Förslag på ändringar:
    Ny map (The Island) med Primitive + efter kommande stora update som fokuserar på denna mod som är ETA 15/01-17,
    Ingen upload/download.
    Högre dino lvls (150 > 250),
    Ingen Quetz (då dessa tog bort elementet med jaga och taming för alla).
    Generös XP och taming boost.

Dino- och survival uploads kommer att vara öppna för de som vill spara någonting för framtida bruk. När Prim + startar så försvinner det som inte är sparat.

Tankar, åsikter eller något du vill förändra? Skriv en rad och gör din röst hörd, eller skicka en PM på discord om du vill ta det privat.
Dailly
Inlägg: 340
Blev medlem: 08 aug 2016, 22:26
Ort: Norrtälje/Uppsala

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Dailly 11 jan 2017, 10:44

Ett evigt omstartande i ARK men det är nog så det är att köra ett beta!

Tweka och ställa om hör till.

Tror detta kan bli bra med lika villkor för alla från ruta 1.
Primitive är grym och jag ger den personligen gärna en andra chans.

Kommer ju testa Conan med nu vid månadsskiftet men hinner nog med en del ARK innan med :)

I am in :ugeek:
Användarvisningsbild
Saylo
Inlägg: 40
Blev medlem: 18 aug 2016, 05:49

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Saylo 12 jan 2017, 05:46

Så innan den 15/1 måste man flytta över sina djur?
Så länge jag får tid på mig att spara ner djuren + min karaktär så låter det kul att testa på primitive plus :) När de kommer med tek tier så gissar jag på att det blir en omstart in i framtiden ^^

Hur har dino-transfers kunnat missbrukas när du stängde av det och bara skulle ha det öppet korta stunder när någon bad dig öppna det?
Användarvisningsbild
Spybreak
Inlägg: 87
Blev medlem: 08 aug 2016, 15:08
Ort: Stockholm

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Spybreak 14 jan 2017, 16:21

Räcker med att det är öppet en dag så hinner folk dra ner sådant som ligger och väntar..

Nya primitive + servern är igång!
Settings:
The Island, primitive +. 8.0 difficulty, 1,5 xp, 4.0 taming, 2.0 harvesting, All övrig xp är ökat ifrån 1.0 till 2.0 (harvest, kill, generic).. Inget flygande eller byggande i grottor. Sadel till Quetz borttagen. Supply beacons aktiva. 7-dagars structure decay.

Max 1 main base och 1 outpost/spelare.
Slajdarn
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 jan 2017, 12:57

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Slajdarn 15 jan 2017, 07:44

Hallå där!

Ny på forat och ganska ny på Ark, lite över 100h spelat. Jocke heter jag och är bror till Seph.

Jag har sjukt roligt på denna primitive servern (Nyss tamat min första Allosaur någonsin, på lvl 40 ca 2 min innan servern stängde ner :) )
Har märk att det saknas iaf 2 sadlar, Allosaur och Argentavis, är det på vår sida eller är det med primitive?
Likaså med att det finns engrams till assault rifle, Longneck rifle, fabricator + några andra som jag inte kommer på justnu, samma där?

I alla fall, ser fram imot att lira med er på denna nya värld!

Ha de gött.

//Slajd
Användarvisningsbild
Spybreak
Inlägg: 87
Blev medlem: 08 aug 2016, 15:08
Ort: Stockholm

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Spybreak 18 jan 2017, 13:31

"Upcomng Primitive+ Update: January 19
- Full Primitive+ update with new content and latest main-game features

Upcoming Version: v254, ETA: January 20
- New Mechanic: Hairstyles & Facial Hair (with real-time growing), Hair Dye-ing, & Haircutting + Scissors
- Tek Tier Phase 1: Tek Engram system, Element Resource system, Tek Replicator, Tek Rifle, Tek Helmet, Tek Visor, Tek Jetpack, Tek Boots, Tek Gloves, Tek Rex Saddle, Tek Transmitter, and more.
- New Dino: Ovis Aries!
- New Dino: Thylacoleo!
- New Dino: Basilosaurus!
- New Dino: Baryonyx!
- New Dino: Purlovia!
- New Dino: Microraptor!
- New Dino: Ammonite!
- New Item: Lance (for jousting of course!), and you can now also use a Shield when Weapon-Riding (provided you are using an appropriate Weapon).
- Alliance-Chat channel!
- Admin Command Logs & Chat Logs file-output options
- Troodon Scout now has an option to look for Corpses & Caches
- Tamed Dinos now have an option to disable their resource-harvesting
- Holding Left or Right when dismounting a Dino will now dismount you in that direction
- Significantly increased Scorched Earth Loot Drop Quality
- Scorched Earth Sandstorm now causes Dino AI ranges to be significantly reduced due to low visibility
- Added 5 more Player and Dino levels"
Användarvisningsbild
Spybreak
Inlägg: 87
Blev medlem: 08 aug 2016, 15:08
Ort: Stockholm

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Spybreak 19 jan 2017, 12:25

Angående ARK Primal update 1.4 som borde komma inatt:

""Hey all! Sorry for the delay. This patch was primarily meant to address some of the snap point issues that are preventing people from building. Although there is some new content in this patch, the next two patches will include all the content that is currently planned for Primitive+. Be sure to keep those suggestions coming! Any patch following the next two content releases will be solely for addressing issues and balancing the existing content. I plan on posting a complete list of content to be expected soon!
Re-Based from the latest ARK content (includes any non-item related updates. IE: Balance changes, bug fixes)
Added Tuso saddle engram
Added Therizino saddle engram
Added PachyRhino saddle engram
Added Megla saddle engram
Added Kapro saddle engram
Added Camera engram
Advanced Workbench - 25% reduction on all engrams crafted
Yurt - A tent-like structure that can be placed/picked up. Also allows for placing some structures
Recurve Bow - Additional damage multiplier for all arrows; Reduced 'shake' when aiming. Slightly faster arrows
Fixed snap points
Lumber: Your structures should be unaffected. You are given a pickup option for old structures. Upon picking them up, they exchange for the new versions with improved snap points. Once placing the new structures, you will not have an option to pick them up. This is the best compromise I could think of - as any other implementation would have affected existing structures.
Brick/Concrete: Same as above, except, concrete floors can't be picked up since the snap points were unchanged.
Additionally, be sure to update your spawn codes to the new structure items
IMPORTANT: The old items will be removed in the next patch to save overall space in the mod. Be sure to replace by that time! "
"New structures for lumber tier -Glass Window, Glass Window frame, Glass Doorframe
Adjusted loot crate drops; should be improved and include the most recent Primitive+ content
Rebalanced custom arrows ( Obsi arrows do most damage; Feathered arrows are fastest medium damage; flaming arrows low damage)
Reorganized engram list to go in ascending level by order
Fixed any issues with dino spawns
New meshes for brick/concrete tier
Replaced/Improved Lumber Icons
Replaced/Improved Brick Icons
Rebalanced longbow in preparation for recurve bow addition
Fixed issue with the functionality in fish trap
Fixed issue where longbow could not be used with all arrows
Spoiling time increased for fish trap
Fish trap has a chance to drop prime fish meat (15%)
Increased spoiling time for malt
Doubled stack size for grapes
Increased spoiling time for sugar
Craft time for beer increased
Increased quantity of honey produced by worker bees
Increase rate of bee spawns
Decreased spoiling time of bread
Removed double spoiling for cooked poultry
Increased stack size of cabbage
Increased salt needed to make leather
Reduced crafting time for cement
Bonemeal is now the most effective fertilizer by far
Increased stamina consumption when using Viking ax
Modified damage multipliers for weapons
Fixed Chalico taming - now tames with Prim+ beer
Fixed destructible mesh for modular table "
----------------------

Med andra ord så har ni en viss tid på er att plocka upp och byta ut byggnadsdelar som är sneda eller sitter konstigt. Dvs hela mitt hus..
Användarvisningsbild
Spybreak
Inlägg: 87
Blev medlem: 08 aug 2016, 15:08
Ort: Stockholm

Re: [SWE] Vanheim Gaming, Open PvE

Inläggav Spybreak 22 jan 2017, 21:28

Serverdriften har tagits över av Seph, och som första åtgärd så tas Prim+ bort då spelet är nästintillospelbart. Denna tråd kan därmed låsas!

Återgå till "ARK Survival Evolved"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster

VOIP Kanaler

vanheim, discord

Webshop

vanheim, webshop Handla fina kläder i vår webshop för att höja spelandet till nya nivåer!

Kaffe, te & choklad

rättvist kaffe Som medlem i Vanheim får du 5% rabatt hos RK. Rabattkod >>

Nätverksprodukter

vanheim, webshop* Som medlem i Vanheim får du 15% rabatt hos SHLAB. Rabattkod >>