Events

Det senaste från ARK
Användarvisningsbild
Malmis

Re: Events

Inläggav Malmis 14 dec 2016, 07:08

Så kul att läsa! Nån dag ska jag lyckas med att hänga med på en expedition. :)
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 19 dec 2016, 14:52

Expedition 3: Rädda Malmis!

När? Tisdag den 27/12-16. kl.19:30
Var? Vi jobbar fortfarande på att tyda Malmis skakiga handstil i dagboken. Mer info kommer!
Vad behöver jag? Ingenting! Expeditionen kommer att vara fullt utrustad.
Level req? Vad är det? Menar du ålder? Inga småbarn! Annars är alla välkomna.

Bakgrund:
Malmis gav sig av på en expedition för att finna den mytomspunna Yetin, men har inte hörts av på flera veckor! En räddningsexpedition kommer därför att samlas, och vi behöver all hjälp vi kan få! Den enda ledtråden vi har är några dagboksanteckningar som ger oss en riktning, och vi är därför i speciellt stort behov av en eller flera skickliga spårare. Malmis och hennes expeditionsmedlemmar gav sig iväg i en karavan med isbjörnar, och alla dessa måste ha lämnat spår efter sig. Målet är att finna Malmis och att ta henne till säkerhet!

Viss förberedelse krävs ifrån vår sida för att utrusta samtliga medlemmar, så skriv gärna en rad om varför just DU ska med och vad dina färdigheter är som vi kan dra nytta av. Peta på Spybreak ingame när ni har en liten stund över för förberedelser, så är så många som möjligt redan klara vid expeditionens start.

Vi kommer att förneka all kännedom om expeditionsmedlemmar som inte återvänder på grund av naturliga eller onaturliga olyckor och dödsfall. Samtliga medlemmar kommer att beläggas med munkavel, och hela expeditionens existens kommer aldrig att bekräftas. Inga skadeståndsanspråk eller frågor ifrån anhöriga kommer att beaktas eller besvaras.
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 20 dec 2016, 17:38

Spårare Sagi anmäler sig härmed som frivillig till denna expedition! o7
Likt mina förfäder så har jag snabba fötter och bra uthållighet. Kan svinga svärd och sikta någorlunda bra med skjutvapen.
Jag har dessutom noggrant studerat mina förfäders kvarlämnade anteckningar med tips och råd för hur man överlever ute i det okända.

Vid en utflykt till en ö tidigare i veckan hittade jag även en utspridd hög med andra anteckningar som jag misstänker tillhörde en utav deltagarna från en tidigare expedition där. Av texten framgick att dessa anteckningar var skrivna i all hast under expeditionens gång.
Mycket intressant läsning. Speciellt sista lappen som bifogas nedan.

► Visa Spoiler

Så, eh.. baserat på detta papper så har jag tyvärr utvecklat en förskräcklig fruktan för stora, ensamma stenar..
Men! Trots det vill jag gärna följa med på denna expedition.. Nej, jag ber! Låt mig få följa med! Jag lovar och svär att inte bli någon börda!
Vad skulle mina förfäder säga om jag inte följde med på detta äventyr?! Jag måste med och övervinna min rädsla!
Bla bla bla heder bla bla framtiden bla bla bla stenar bla bla..! \((>_<))/

*5 minuter senare* Så därför ansöker jag nu till denna expedition. Tack.

/Sagizawa
Användarvisningsbild
Saylo

Inläggav Saylo 22 dec 2016, 11:30

Saylo anmäler sig härmed till expedition Rädda Malmis.
Med många timmar i skogarna och skyarna på The center har jag ett utmärkt lokalsinne och kan garantera att alla levande medlemmar i expeditionen inte kommer gå vilse! (med reservation för att expeditionen sker ovan mark. Vid expeditioner under mark gäller ej denna garanti utan medlemmarna av expeditionen hänvisas till att inte följa Saylo blindt)

Vad det gäller spårning så härstammar jag inte likt Sagi från några med snabba fötter, utan min härkomst är den något långsammare men tåliga försiktiga typen. Vad gäller vapen så är pistol första hands valet efter spjut och jag sparar hellre på ammo än skjuter på allt som rör sig. Vi vill ju inte råka träffa Malmis om hon springer fram till sina räddare ^^
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 22 dec 2016, 16:13

Saylo skrev:Vi vill ju inte råka träffa Malmis om hon springer fram till sina räddare ^^

Det uppskattas! :)
Dailly

Inläggav Dailly 25 dec 2016, 11:45

Sätter mig på "kanske" listan

Har alla barnen hemma och de har en detaljerad spelplan med ombyten på båda datorerna. Jag kanske kan muta dem med något så jag får lite speltid.

*Kan det inte bli vardag snart*
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 26 dec 2016, 10:50

Expeditionen är i nuläget uppe i 6st medlemmar! Fler behövs, så gå med idag!

Update:
Malmis sågs senast i ispalatset, då hennes försvunna expedition gav sig iväg. Det är därför naturligt att vi börjar där. Ni behöver inte ta er dit själva, utan ni kommer att flyttas dit när eventet drar igång imorgon vid 19:30.
Det enda ni ska göra är att slänga av er all gear, vapen och annat som ni har på er, då expeditionen står för allt. Detta är då alla ska ha likvärdig gear/vapen oavsett lvl, och att ni inte ska förlora någonting privat om ni dör.

Likt de förra eventen så har man ett antal "liv" beroende på de sovsäckar ni får med er. När dessa är slut så är ni borta ifrån expeditionen. Gear och vapen får ej hämtas i efterhand, och de som överlever ska återlämna dessa igen.
Användarvisningsbild
Spybreak

Inläggav Spybreak 29 dec 2016, 09:54

Summering av expedition 3: Rädda Malmis

Deltagare: Expeditionsledaren Seph, Shadow, Spybreak, Sagizawa, Saylo, Thardar, och Pixi.

Vi samlades i Spybreaks ispalats där vi inledde expeditionen med en taktisk genomgång. Vi fick se bilder på Malmis och en riktning i vilken hennes expedition hade gett sig av, långt tidigare. Samtliga expeditionsmedlemmar drog på sig varma pälskläder och fyllde väskorna och isbjörnarna med vapen, mat och annan utrustning som kunde tänkas att behövas innan vi gav oss av.

Isbjörnarna tog sig snabbt fram, och vi gjorde bara korta pauser för att fylla på köttförrådet. Vi kämpade oss upp ifrån Spybreaks underjordiska enorma håla, och befann oss hela tiden väldigt nära en enorm klippavsats. Den var så hög så att man inte ens kunde se slutet! Det gällde att hålla björnen i styr! Efter en stund fann vi det första spåret efter Malmis expedition; ett vindskydd. Bland det kvarlämnade skräpet så fann vi bland annat en bit ur en dagbok. Den gav oss nästa riktning, och expeditionen var snart påväg igen.

Nu började det bli farligt, då expeditionen blev anfallna av enorma fåglar och vargflockar. Som tur är så var vi 7st isbjörnar som kunde försvara varandra utan större problem. Vi fortsatte mot en enormt stort snötäckt berg, innan vi fann nästa spår! En utbrunnen brasa, en låda och två gravstenar. Inskriptionerna på gravstenarna tillsammans med ytterligare ett funnet dagboksblad avslöjade att Malmis expedition råkat ut för en kraftig snöstorm varav två medlemmar hade förlorat livet. Vi hade bättre tur, och kunde fortsätta. Sporrade av vetskapen om att v var på rätt väg så började vi bestigningen av berget. Ganska snart fann vi en stor öppning i berget, varpå expeditionsledaren ledde oss inåt. Plötsligt skrek någon längst fram till, och alla stannade. Grottöppningen var minerad med larm! Vi lyckades montera ner larmen och tog oss in. Där fann vi Malmis isbjörn! Hon hade lämnat den där, för att fortsätta nedåt i isgrottan till fots.

Vi lastade av och rörde oss nedåt. Det var ruskigt kallt trots all vår päls, och vi började snart ta skada av all kyla. Det gällde att hela tiden röra på sig för att behålla värmen! Grottan var full av vargar, tigrar, spindlar och Yetis! Som tur var så hade vi gott och vapen och ammunition med oss! Vi kom fram till en vattendränkt passage som vi var tvungna att simma igenom. Som tur var så hade vi dykarutrustning på oss. Motvilligt bytte vi pälsen mot våtdräkter och simmade till en ny uppgång, återigen full med fiender.

Den här gången blev allt svårare. Kylan, stora mängder fiender och vapen som började krångla gjorde att vi verkligen fick kämpa oss fram! Shadow sprang före all andra och scoutade, då han plötsligt började ropa att han kan ha hittat Malmis! Hela expeditionen började hurra och röra sig mot Shadow, då skratten plötsligt bröts av ett vrål.. Shadows vrål.. Vi sprang snabbt fram, bara för att finna Shadows livlösa kropp under en enorm varg! Besten slängde sig mot oss med, men vår gemensamma eldkraft var starkare, och den föll ner död.

Med blandade känslor tog vi oss framåt, och fann snart en stor bur, med Malmis liggandes medvetslös inuti. Det visade sig att hon hade planerat att fånga en Yeti i buren, men tvingades att gömma sig där i själv, för att överleva. Spybreak lyfte upp henne, och vi började snabbt röra oss tillbaka mot vattenpassagen. Malmis fick på sig dykarutrustning och vi simmade mot en ursprungliga öppningen som vi hoppade ner i inledningsvis. Precis när vi skulle gå upp ur vatten så hörde vi ett fruktansvärt ljud.. Plötsligt kom det Yetis, tigrar, vargar och spindlar ifrån alla håll och attackerade oss. Det blev totalt kalabalik! Några slängde sig ner i vattnet igen, medan andra sprang mot utgången. Spybreak tog Malmis och slängde sig i vattnet, men det var försent! En flygande klo hade skadat slangen som försedde Malmis med luft, varpå hon sakta drunknade medan resterande medlemmar slogs för sina liv... Så nära, men ändå inte!

Efter en stund föll tystnaden som ett täcke över våra öron. Kvar i det iskalla och nu rödfärgade vattnet låg det fyra överlevande expeditionsmedlemmar bland alla döda kroppar; Spybreak, Pixi, Seph och Saylo. Kvar längst kanten stod det kvar för många fiender för att de överlevande skulle kunna springa eller skjuta sig ut.. Tiden var knapp, då Spybreak låg svårt skadad i vattnet. Han insåg att han bara hade en kort stund kvar att leva, så han gjorde ett val. Han tog sig upp ur vattnet vid en tom kant, och uppbådade sina sista krafter för att springa bort ifrån utgången, samtidigt som han öppnade eld mot de kvarvarande fienderna. Några sekunder senare var han täckt med fiender som slet honom i stycken, medan Pixi, Seph och Saylo sprang mot utgången.

De kom dock inte undan obemärkt, utan hade snart fiender efter sig. Pixi och Saylo föll döda ner framför våra isbjörnar, men inte utan något positivt. Isbjörnarna uppfattade vad som höll på och hända, och kom till Sephs räddning.
Skadad, blodig, utmattad, kall och ensam kravlade den enda överlevande medlemmen ur expeditionen sig upp i sadeln och påbörjade den långa resan hem utan sina vänner.

Som seden säger så kommer gravstenar att resas på event ön för att hedra de som inte kom levande ut ur grottan.

Bilder: http://imgur.com/a/dQi1y
Användarvisningsbild
Sagizawa
Kontakt:

Inläggav Sagizawa 29 dec 2016, 10:21

Bra skrivet! ^^
Kallt men skoj event! :D
Användarvisningsbild
Malmis

Inläggav Malmis 29 dec 2016, 12:12

Mycket bra skrivet! Kul att jag fick vara med på ett event också.... även om jag dog då... :D

Återgå till "ARK Survival Evolved"